Gå til innhold

Dere med gutter på ca. 6-7 år.

Anbefalte innlegg

Synst du det er ok at din sønn er på badet når du dusjer?

I dag skal alt være så naturlig, men jeg kjenner at han begynner å bli vel stor. Er veldig opptatt av damekropp og mannekropp osv. Helt naturlig det, men føler ikke for at jeg skal være utstillingsdukken. Vil helst ha han ut av badet når jeg er på do osv.

Hvordan har dere andre det hjemme?

Fortsetter under...

Har en gutt på sju, snart åtte, som kommer inn på badet til meg innimellom. Aldri for å kikke på meg, mer for å prate, spørre om noe eller hente noe. Han er veldig lite opptatt av den seksuelle siden av nakenhet.

Har alltid gått fast i svømmehall med ham, og hatt ham med i damegarderoben. Det har ikke vært noe problem å ha ham med i damegarderoben så langt; han skifter, dusjer, bryr seg ikke med de andre i dusjen, stirrer ikke.(Hva er alternativet for en alenemamma til en gutt egentlig? Latterlig at ikke svømmehallene har familiegarderober! Det er først det siste året han så smått har fått prøve seg alene i herregarderoben - til min store skrekk, men det går fint. Da de var fem hadde jeg med en kompis av ham -- og han var langt mer opptatt av dette. "Se, PUPPÆR!!" ropte han begeistret og pekte på en dame et stykke ned i garderoben. Pinlig! )

Både jeg og pappa'n har et avslappet forhold til nakenhet, og det har kanskje bidratt til at han ser på dusjing og bading som en del av vanlig personlig hygiene fremfor noe seksuelt? Ellers tror jeg også det er litt forskjell på når barna oppdager seksuelle følelser, og hvis du synes din sønn er kommet dithen er det helt greit å låse døren til badet nå!

hmmm.. min sønn er 10, og ser meg naken både titt og ofte! Akkurat som at jeg ser ham naken. Ikke noe sexuelt med det! Vi har et greit forhold til nakenhet alle i familien, og ingen tenker noe spesielt over å være likt på badet for eksempel!

Har en som blir 7 år om 2 mnd. Han kan godt være innom badet mens jeg dusjer. Det samme kan sønnen min på snart 9 år. Skal jeg på do derimot vil jeg helst være i fred. Ingen av barna mine kommenterer kroppen min, så jeg tenker ikke noe på at de ser meg naken innimellom. Vi har et veldig naturlig forhold til nakenhet hjemme, ikke at vi sprader nakne rundt i huset, men skjuler oss ikke på soverom, bad osv. Tenker at det kommer nok en dag der de selv ikke lenger vil verken se oss naken, eller vise seg selv naken, men den dagen er foreløpig ikke kommet hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...