Gjest Madolyn Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Vi har Emmaljunga citycross, og det er først de siste 2 ukene at vi har fått vår 3 mnd gamle gutt til å akseptere å sove enkelte dupper i denne på dagtid (skikkelig bæregutt). Men når han strekker ut beina så stanger han jo nesten i toppen av bagen allerede Han er 62 cm lang. Han raser jo ikke avgårde 1 cm per uke lenger slik som han gjorde de første 8 ukene, men jeg er redd for at vår store gutt vokser ut av bagdelen leeenge før han er 6 mnd... Kan jeg da gå over til sportstrilla? Når er ryggen til en baby sterk nok til sportsdelen?
bitthen Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Ryggen kan jo legges helt ned, så det er bare å bytte når bagen er for liten, bare la han ligge og ikke rette opp ryggen, det.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Jeg syns også bagen var liten. Vi byttet da lillegutt var 5-6 mnd vi. Det var ikke noe problem siden ryggen kan legges helt ned.
Busy_bee Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Indre mål på bagen er 75cm, så du har nok noen måneder igjen før det blir for trangt. Jeg har samme problemet med min. Han har bare et par cm igjen før han når fra topp til bunn I bagen. Men, jeg ser at han fremdeles krøller benene når han sover, så foreløpig holder nok bagen et par mnd til, til vi får den nye vognen vi har bestilt (Nitro City). Da skal han nok over i den unseat om han sitter selv eller ikke. Sjekket I butikken at den kunne legges helt ned. Den var ikke langt unna å være helt flat synes jeg ihvertfall. :-) det viktige hvis de ikke kan sitte selv når de blir lagt I sportsdelen er å ikke la seg friste til å sette dem opp for tidlig. :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 City bagen er vel 73 cm i lengden hvis jeg ikke husker feil, og det var jenta mi på 8 mnds kontrollen (hun ligger litt over gjennomsnittet på høyde, og var 64 cm lang da hun var 3 mnd gammel). Så her bruker vi faktisk bagen fortsatt til dagsovingen, hun er 9,5 mnd gammel nå, siden hun uansett krøller beina litt og gjerne ligger i fosterstilling når hun sover. Brukte bagen lenge til eldstejenta også, til hun var 10-11 mnd gammel. Men det er uten vinterpose, med en slik pose vil den jo bli en del trangere. Sportsdelen på city crossen kan legges helt flatt ned, så i teorien kan man bruke den med en gang, selv om den blir litt mindre lun og god da synes jeg.
Gjest Madolyn Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Ja gutten min er så varmblodig at på våre trilleturer i grålysninga så bruker han ingen tepper. Han har ikke noe over seg hverken dag eller natt; lille varmeovnen Akkurat som sin far, hehe! Da er det jo håp at den holder en stund til, lurte på om han sov med litt krøllede bein fordi han fikk liten plass fordi han sover rettere med beina på natta, men når han uansett ikke ligger oppi der mer enn en times tid per døgn så må det da gå bra Så får vi finne frem sportsdelen og legge den flat når han trenger voksipose til høsten. Så flott at sportsdelen kan legges helt flatt, dumme meg tenkte jo ikke på å teste det i butikken...
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Vi har duo Edge og svært romslig bag. Imidlertid nektet lillemann å ligge i den etter 3,5 mnd alder. Tenkte at han ville opp og se, så byttet til sportsdelen ved 4 mnd. Har en pute i ryggen og nå kan vi trille mye lenger før han vill opp i selen.
littlefairy Skrevet 13. juli 2011 #8 Skrevet 13. juli 2011 Har også city cross, bytta til sportsdel når han var litt over 4mnd gammel:) Men er det bare meg eller er sportsdelen litt smal? i baggen fikk han hvertfall utfolda seg i bredden, (ligge med henda opp ved siden av hodet når han sover), men i sportsdelen blir han litt "sammenklemt", eller får ikke plass til å bøye armene opp ved siden av hodet, men han sover godt fordet da, så ikke noe problem sånn sett =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå