Gå til innhold

noen som har erfaring med cerazette?

Anbefalte innlegg

jeg bruke loette. og før jeg sluttet med dem når vi skulle ha barn hadde jeg overgangsalder lignende symtomer (hetetokter, hodepine,smerter i mageregion osv) men stopte når jeg sluttet. og etter svangerskapet prøvde jeg meg på de samme igjenn men har nå fått litt symtomer igjenn.

lurte på om hvordan sexlysten til andre har vært med cerazette?vektøkning?

blødninger?

tenkte å bytte til cerazette.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143395804-noen-som-har-erfaring-med-cerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tør ikke bruke det selv fordi fire av mine venninner har blitt gravide på cerazette. To av de fikk svangerskap utenfor livmoren som medførte at hun ene holdt på å dø pga komplikasjoner, hun andre hadde en en vanlig SA, men måtte tatt MA om ikke kroppen hadde ordnet opp selv. Av legen fikk hun som holdt på å dø vite at det ikke er ukjent at man lett blir gravid på cerazette og at svangerskap utenfor livmoren er en følge av dette igjen. Det var visst også en kjent sak at mange leger ikke skriver ut/anbefaler cerazette pga av dette.

Mine to andre venninner fødte barna uten komplikasjoner.

Annonse

"hun andre hadde en en vanlig SA, men måtte tatt MA om ikke kroppen hadde ordnet opp selv"

man tar ikke en MA om kroppen ikke ordner opp selv. MA betyr missed abortion og er betegnelsen på når et foster dør og ikke støtes ut med en gang slik som man gjør ved en spontan abort. Ved en MA tror kroppen den fremdeles er gravid, produserer hormoner osv. til tross for at fosteret har sluttet å utvikle seg.

håper det opplyste deg litt slik at du ikke dummer deg ut ved å spørre noen om de måtte ta seg en MA.

Jeg er kjempefornøyd med cerazette!

Har nå gått på dem i ca 1,5 år og har ingen symptomer.. ikke har jeg blitt gravid og mensen har jeg ikke hatt på over 1 år nå..

Jeg blødde ekstra lenge da jeg begynte på dem, varte vel ett par uker, men etter det har det ikke vært noe.. 1-2 ganger etterpå så fikk jeg mensen i så små mengder at jeg nesten ikke trengte bind, og siden har jeg da altså ikke hatt noen blødninger.

Ikke gått opp i vekt og ikke mistet sexlysten ;)

Dette er så forskjellig fra person til person, så man må nesten bare teste det ut selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...