~ Kali ~ Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Har hatt menslignende smerter i magen flere ganger nå, men i går gikk det bak til korsryggen også. Det er heldigvis ikke noe som oppstår ofte, det er alltid en del dager i mellom. Jeg opplevde ikke kynnere forrige svangerskap(ikke som jeg registrerte hvertfall) for da hadde jeg magesmerter av andre grunner, som legene ikke fant ut av før 4 mnd etter endt svangerskap. Det viste seg da at jeg hadde gått med betennelse i bukspyttkjertelen, urinveisinfeksjon(urinprøver ble sjekket ofte i graviditeten, men ga ikke utslag på noe) i tillegg til at jeg hadde gallesten, så jeg ble operert 4 mnd etter prinsessa ble født for å fjerne galleblæren. Jeg var ut og inn av sykehuset og legekontor stort sett hele forrige svangerskap uten at legene klarte å finne ut av noe, så jeg kan ikke si jeg hadde en veldig fin opplevelse forrige gang. Samboer blir skikkelig bekymret når jeg får disse smertene i magen, men jeg tenker at det bare er kynnere. De varer ikke så veldig lenge, har ikke tatt tiden, men så lenge smertene varer under en time, så blir jeg ikke så veldig bekymret selv. Er i uke 28 nå. Virker det som kynnere for dere også?
Hormonelle Frikadelle Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Jeg kjenner kynnere ved at magen blir veldig hard og tung, og ikke som du beskriver. men vi er jo alle forskjellige da. Kommer smertene takvis?
~ Kali ~ Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2011 Nei, de er konstante slik som jeg opplever menssmerter. Er det noe å kontakte lege for ? Med tanke på at jeg gikk med så mye smerter forrige gang, så føler jeg det skal litt mer til før jeg vil kontakte lege. Jeg kjenner ikke helt den samme bekymringen som samboer.
Up2me Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Kynnere er ikke konstante smerter. De kommer takvis.. som rier. Bare en mildere sort! jeg har hatt kynnere i over to mnd nå, og nå tror jeg de har gått over til såkaldte "mas-rier" De kommer og varer i ca 45 sekunder- 1 minutt.. så går d over igjen.. så kan de komme på nytt igjen etter 5 minutter osv. Du bør kanskje ringe lege ja, det er greit å få litt mer spesifike svar av noen som har peiling tror jeg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå