Gå til innhold

Var hos frisøren i dag med mini på 20 mnd, og betalte..

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke "trofast" kunde hos noen frisør, men hos alle er det Dameklipp en pris, herreklipp litt rimeligere og barn halv pris av dameklipp ca.

rudt 400-600 for dame, 300-400 for mann og 150 til 250 for barn. Det er vel de prisene jeg har sett på de salongene jeg har vært.....Noen steder har de "babyklipp" til 90 kroner også..TO salonger hadde iallefall det. Men dit er det så langt at jeg ikke kan ta min gutt, på 3, som ennå hadde gått som "babyklipp/småbarn" pga håret (spurte da jeg var der for noen år siden. Ikke alder på ungen som bestemte pris, men hårmengde og tykkelse, og en øvre grense på 4 år)

Synes 355 var dyrt..På "bygdefrisøren" her jeg bor er det 355 for dameklipp..:o) Og de er flinke, flinke nok til barn, men ikke de som vil ha "sprø" eller "Moteriktig spesiell" frisyre kanskje...Men til klassiske frisyrer og farging/striping er de kjemeflinke. De har faste kunder som reiser nesten en time:o)

Best når man kan klippe barn selv ja, men det kan ikke jeg:o( Og han er LIVREDD for maskina vår:o) ALt som bråker og brummer er han glad i, men klippemaskina,- no way:o)

Fortsetter under...

jeg er enig med frisøren. jeg er også frisør. hun snakket nok generelt om barneklipp.

og dersom du syns det er "svimlende dyrt", hvorfor går du da til frisøren? inegn tvinger deg. bruk pengene dine på noe annet da heller!

frisører skal også ha lønn for arbeidet de gjør!!

jeg må le litt, mye faktisk av deg!

generelt om barneklipp? unnskyld meg men kommer det mødre med barn på 1år og sier vask, klipp, føn og legg takk?? gjør noen virkelig det?

ja jeg innser at barn kan være litt vanskelige å klippe men ærlig talt??? den ekstra tiden de bruker på å få klipt av fjonene deres tar de igjen når de tar over 500kr for en voksenklipp på 15min.

jeg burde ha presisert at de "svimlende" kronene var ironisk ment. 180kr er ikke mye for en dameklipp. og skal jeg være helt ærlig så foretrekker jeg min faste tango-frisør og det er nok hun som får pengene mine neste gang.

men du må gjerne le litt, eller mye, av meg;)

355 er sum pris pluss mva som er 25%...

355/1.25 = 284. Dette er netto overskudd av denne klippen før kostnader som slitasje på saks og kam og evt bruk av hårspray/skum er tatt med....

En selvstendig næringsdrivende skatter ikke av dette overskudde, da kostnader trekkes fra..Og det er små kostnader i forhold til inntekter, da hovedinntekstkilden er egen kropp og hode..Det er få innsatsfaktorer ut over det. Husleie og delt telefon og strømkostnad mellom de som jobber på en salong er minimalt fordelt på antall hoder de klipper. De kjøper gjerne også inn forbruksmaetrial sammen og betaler ikke mange kroner for ei "salongsize" shampoflaske som vi kjøper 250 ml av for 300-400 kroner..De betlare kanskej 150-160 kr for 1000 ml....

Frisører som har en fast kundegruppe og som jobber 50%, altså KLIPPER/friserer i antall timer tilsvarende 50% stilling, tjener ganske bra. Selv om de de er på jobb 100%....Har regnskapet til flere og de er veldig fornøyd med jobbene sine og inntjening. Men er selvsagt avhengig av en ryddig arbeidsplass, at der de leier "stol" har et godt orgainsert samarbeid og frisører som ligger på samme "Nivå" samtidig som de utfyller hverandre mtp "spesialiering" på moteklipp, standardklipp, herre, barn, farging osv osv....

SÅ du som er frisør, må enten skaffe deg billiger sted og leie eller bli mer kostnadseffektiv på innkjøpene dine og skaffe deg FASTE kunder....SKal love deg det kan være penger og hente;o)

unnskyld meg!! men generelt om barneklipp- er det virkelig SÅÅ vanskelig å forstå?? BARNEklipp = opptil 14 år!! så ja, det er HELT normalt å vaske håret, føne det og style det.

og dersom frisøren din bruker 15 min på en "voksenklipp" som du velger å kalle det og du betaler 500 kr for det må jeg si du er lettlurt.

nei, 180 kr er ikke mye for en dameklipp. det er "svimlende" billig, og det er lønnen til frisøren din det går utover.

Uansett- en får det en betaler for.

og ja, jeg ler fremdeles!

jeg vil heller gå til en frisør å klippe håret skikkelig enn å gjøre det selv å angre etterpå. jeg har gått til såkalte "dyre frisører" og billigere.

og min erfaring er at du får det du betaler for. jeg betaler heller 600kr for en skikkelig dameklipp, enn 180 for noe jeg sikkert kunne gjort bedre selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...