Gå til innhold

Hjelp, Hjelp, Hjelp!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Samboeren min har ca 80tusen i inkassogjeld. Hva faen skal vi gjøre?! Han har hatt betydelig mere tidligere men har betalt inn en god del di siste tre årene. Så gud vet hvor mye det var i utgangspungtet!

Men nå begynte vi endelig å se lyset i enden av tunellen da det "kun" sto igjen max 30 tusen.. Men idag da vi åpna posten kom det nok et inkassokrav på 47 tusen kr!!!!!! Hva faen gjør vi nå?! :( Har betalt ned masse de siste tre årene og begynte å glede oss til å kjøpe hus..

Vi er knust! :,(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143395224-hjelp-hjelp-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette har gått sånn over hodet på han at han har gått inn i en slags depresjon. Han bare dytter det vekk. Husker nesten ingenting fra han var 18år og fram til nå. Dette var noe han begynte å pådra seg da han var rundt 18år, lærling og fikk ikke noe hjelp av foreldrene sine:s

Etter han ble sammen med meg, så kom han og fortalte det til meg ca et år etter vi flyttet sammen. Så siden da har jeg hjulpet han med dette. Og nedbetalingen har gått som det skulle.. Men som sagt, han har mistet helt kontroll over dette:(

Hi

Annonse

Han har grunnet depresjonen rømt fra problemene sine. Han har også flyttet mange ganger før han traff meg. Prøvde vell å rømme fra problemene ved å ikke skifte addr. i folkeregisteret osv..

Så div . krav han har fått, har gått i ett for han. Han har bare betalt det han har klart og har håpt at det en dag var slutt..

Jeg vet. Totalt uansvarlig og hårreisende! Men han har virkelig betalt for dette i ettertid. Både psykisk og økonomisk..

hi

Da må dere bare begynne å selge unna. Har dere bil, selg den og kjøp dere sykler, ta kollektivtransport eller ta beina på nakken. Får dere ikke nok penger for bilen, så må dere selge huset/leiligheten og leie i noen år.

Sorry, hårda bud, men sånn er det når man roter til økonomien på grunn av tull..

Og en ting til ; Vi er knust? VI?? Denne mannen din må jo være potte tett om han ikke har skjønt at dette går til inkasso og at gjelda vokser FORT!!!!!!!!! Sorry, altså.....

Har dere barn? Er det snakk om at dere begynner å slite med å få betalt alt hver mnd? Uansett anbefaler jeg deg å ringe kommunen der dere bor og be om samtale med økonomisk rådgiver! Det er fullt mulig de kan hjelpe dere med et startlån av noe slag til refinansiering av denne gjelden, jeg har fått hjelp derfra, og det redda rompa vår for å si det mildt!

Lykke til :)

18:41 her..

Da må dere oppsøke en økonomisk rådgiver, og få satt opp en nedbetalingsplan..

Bare en ting til; det er bra du støtter mannen din, men dette er ikke din gjeld! IKKE betal ned gjelda hans, da lærer han ALDRI! Og hva om det blir slutt mellom dere, da har du kastet flerfoldig tusen rett i dass pga hans idioti :(

Vi har heldigvis ikke barn nei. Men hadde gleda oss til å begynne prøvinga da gjelda var nedbetalt:s

Men nå blir det tydeligvis lenge til! :(

Samboeren skal i banken imorgen å høre om han kan få et lån for å få betalt bort gjelda, så han får en samlet sum å betale tilbake på til banken. Det hadde vært så utrolig mye bedre!

Men tviler på at banken går med på det når han har så masse inkassokrav og betalings annmerkninger:(

Hi

Annonse

For det første så må han svarteliste seg selv hos kredittkort folkene...

Han må overlate ALT det økonomiske ansvaret til DEG!!!

Han skal ikke ha tilgang til noen form for kort - skal han ha penger - får han komme til deg og be om å få noen kroner...og du SKAL vite hva det går til!!!

Om dere noen gang finner på å kjøpe dere hus - så må du stå eneansvarlig for ALL deres økonomi... Når han har vist seg tilliten verdig og betalt ned ALLinkassogjeld så kan du skate men sikkert la han slippe mere til!!!

Dette må du ta alvorlig!!!!!!!

Og som andre har skrevet her så er han fullstendig klar over hva han driver med.. Det blir jo på en måte som et avhengighetsproblem... Man bare MÅ ha det og MÅ ha det...

At han ikke har eller har hatt det lett skjønnert jeg godt! Men han kan ikke lene seg til det - og tro at det går over... Han er helt nødt til å ta ansvar for egene handlinger, hvis ikke så vil DU bli overrasket av enda flere inkassovarsler og kredittregninger i posten....

Lykke til videre - og sett klare grenser for han. Her må du sette hardt mot hardt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...