Gå til innhold

Går dere alltid rundt med gravidpapirene dere får hos legen?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri gjort det, har dem bare med når jeg skal til lege/jm. Men ser at det er anbefalt å ha dem med overalt tilfelle det skjer noe. Jeg er jo så redd for at noen skal snike i vesken og finne ut at jeg er gravid. Litt paranoid sikkert.

Fortsetter under...

hm, nei - gikk ikke rundt med dem forrige gang. Kun som deg, når jeg skulle til lege/jordmor.

Jaja, ser jo poenget å ha dem med seg. Har plass i den store LV-vesken min, så skal vurdere det når jeg har vært til første kontroll og fått papirene.

:)

jeg har ikke fått noen papirer enda da jeg bare er 4+1 men har alltig hatt dem med meg. har fått dem i en hvit konvolutt, så for at noen skulle sewtt det så hadde de vært først nødt til å rote gjennom vesken min og åpne konvolutten. Jeg tenker som så at de avslører seg selv mer enn de avslører meg hvis de spør om jeg er gravid pga en konvolutt i vesken min.

Hei,

Da jeg gikk gravid med lille nurket, gikk jeg aldri rundt med papirene, kun når jeg skulle til legen eller jordmor evt reise bort. Gjorde det fordi formen min var strålendes hele svangerskapet, sleit kun med lite søvn på slutten av perioden da nurket sparket og herjet vilt i magen min den siste tiden før fødselen, men da hadde jeg heldigvis tatt mammaperm ;)

Om du føler behov for å ta med papirene så er det bare å legge dem i 1 standard konvolutt i veska di eller no :) Oppegående mennesker sniker seg ikke i andres vesker og sjekker der.

Du får lykke til og kos deg masse i svangerskapstida :)

Det ble veldig mye papirer etterhvert, så jeg kjøpte en rød plastmappe med knapp i størresle A-5. Den er perfekt til alle papirene.

Der har jeg papirene om fostervannsprøve, ultralyder, legetime, blodprøver samt gravidjournalen min.

Mappen har jeg alltid i vesken.

Heisann! Svarer selv om jeg bare er på besøk fra dinbaby =)

Jeg gikk aldri rundt med papirene når jeg var gravid, helt til jeg fikk "kjeft" av legene da jeg var på ferie og måtte en tur innom Ahus pga mistanke om blodpropp. Tenkte jo som så at jeg trengte jo ikke de papirene på ferie liksom, men joda... Gjorde vist det!

Etter det hadde jeg alltid papirene i veska pakket i en hvit konvolutt.

Etter hvert ble det mange kontroller på sykehuset og da var det greit å ha de liggende i veska hele tiden. Pluss at hvis jeg plutselig skulle gå i fødsel lå det med viktige papirer om at jeg skulle ha antibiotika under fødsel.

For meg var det greit å ha det i veska. Vimsa som jeg er så var det greit å vite hvor de lå til enhver tid..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...