Gå til innhold

Svangerskaps kløe :( Hjeeelp!!! -samme som skravle-

Anbefalte innlegg

Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Har klødd litt til og fra i noen uker, men nå er det skikkelig ille... Klør overalt egentlig, men spesielt i håndflatene. Tror jeg blir gal!!

Har lest på nett om svangerskaps kløe, det kan jo virke som om det er det jeg sliter med her..... Skal jeg bare ta kontakt med lege å be om blodprøve for så å få noe medisin? eller hvordan funker dette ?? Er i uke 36.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med lege jeg....!! Er nok lurt å sjekke det!

Jeg var plaget av det sist og det var grusomt, men da var det heldigvis ikke fare for babyen...jeg fikk til slutt medisiner jeg kunne ta for det helt på slutten.

Skrevet

Hei:) Vil absolutt anbefale deg å gå til lege eller ringe føden. Har selv blitt satt i gang to ganger tidligere pga svangerskapskløe (den typen som kommer av forhøyede galleverdier - intrahepatisk kolestase), da klødde jeg som besatt på hele kroppen egentlig, men ikke i hender/ under føtter, så det stemmer ikke at man MÅ klø der for at det skal være den "farlige" kløen. Jeg ringte føden som kalte meg inn neste dag til ultralyd og blodprøver. Fikk etter noen få dager svar, verdiene var forhøyede, og jeg fikk time til å settes i gang neste dag. Mener å huske at de setter i gang ca fra uke 37, istedet for å begynne med medisiner. Så fort barnet er ute, er kløen borte...! Er kun svangerskapsrelatert leverproblem. Veldig stor sjanse for at jeg får det denne gang også, er bare i 29.uke, men venter liksom på det....

Bra at det er litt mer opplyst enn tidligere, jeg hadde ALDRI hørt at kløe i svangerskapet kunne være farlig, før jeg fikk det første gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...