Gå til innhold

Svangerskaps kløe :( Hjeeelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest En til 2011 <3

Har klødd litt til og fra i noen uker, men nå er det skikkelig ille... Klør overalt egentlig, men spesielt i håndflatene. Tror jeg blir gal!!

Har lest på nett om svangerskaps kløe, det kan jo virke som om det er det jeg sliter med her..... Skal jeg bare ta kontakt med lege å be om blodprøve for så å få noe medisin? eller hvordan funker dette ?? Er i uke 36..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143394426-svangerskaps-kl%C3%B8e-hjeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ei venninne som har det samme. og det er viktig å komme seg til legen og ta noen prøver. Det kan være leveren din som jobber dårligere enn den pleier. min venninne har hvertfall både tatt blodprøver og prøver av/i (?) magen for å se at lille tulla har det bra. nå følger de litt med på henne og i værste fall må lille tulla komme ut før, men foreløpig er det i sjakk. så jeg ville tatt meg en tur til legen å sjekket. særlig når du har kommet så langt som 36 uker.

Jeg er i uke 35+6 idag, og har også begynt å merke svangerskapskløe. Klødde voldsomt inni håndflatene og under føttene i natt. Har ringt fastlegen idag, og venter på å blir ringt opp om ca. 1 time. Bør jeg kreve at de tar en prøve for å sjekke om det er noe med leververdiene? Har også lest om dette på nettet.

Gjest En til 2011 <3

Jeg fikk beskjed om å se det litt ann, siden jeg faktisk har klø frie dager ... Det lindrer i mange timer å smøre seg med klø stillende midler. Det vil da si at jeg ikke klør "innenfra" som er et tegn på lever/galle svikt. Legen tror jeg har en mild form som kan lindres med å smøre. Vi skulle se det ann noen dager, blir det ikke bedre,så skal jeg inn å ta blodprøver :)

• 2 uker senere...
Gjest En til 2011 <3

Forhøya blodprøve verdier :( Må tilbake å ta nye prøver.

Men jeg skal ringe føden idag å høre med dem etter råd ifra andre, føler ikke jeg blir tatt alvorlig. Nå har kløen tatt seg så opp at jeg sover ikke så å si ikke på natten lengre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...