Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meningen å lage så mange tråder nå, men skrev i går om at jeg har hatt mageknip noen dager..i morgest våknet jeg rundt kl 5 og har hatt så vondt i korsryggen, kom liksom i tak. Rundt 7 sovnet jeg endelig igjen, men våknet rundt 8 og nå er det magen, vondt i magen og mensaktig vondt..er det bare kynnere tro? Kan det være forstoppelse? Vil nødig ringe lege når det kanskje bare er helt normalt liksom pluss at jeg føler meg i dårlig form så har ikke lyst å reise til legen hvis dette bare går over igjen. Er bare i uke 32 så tror jo egentlig ikke det er noe på gang heller altså, men ubehagelig. Er det flere som har eller har hatt det slik underveis? Prøver å spise litt nå og ser om magen reagerer på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel kynnere men du nevner forstoppelse?! er det lenge siden du har vært på do da? kan spille inn det også.

jeg har hatt mye kynnere men ikke det bak i ryggen før nå siste uken,jeg har termin på freddan.

det er ikke dut kontakte jm eller lege om du er usikker eller om dette pager deg, for da vil du vertfall få skikkeli svar,så slipper du å tenke på dette eller bekymre deg.

jeg har brukt min jm mye på små ting som jeg har lurt på, veldig greit så slipper jeg å uroe meg på sånn som jeg ikke trenger bekymre meg for.

:)

masse lykke til, dette går nok veldig bra.

klemz

Skrevet

Nevner forstoppelse egentlig bare fordi jeg tenker at det kan være en grunn til magevondt, ringte jordmor likevel og nå blir jeg henvist til sykehuset..æsj føler meg hysterisk og det er sikkert ingenting, men hun ville ikke ta sjansen og sa at jeg måtte inn på en sjekk ettersom jeg har hatt kynnere før men aldri hatt vondt av dem. Så de må måle livmorhals tror jeg hun sa.

Skikkelig vondt i både rygg og mage nå, skal ikke på sjekk før 12.30 i dag da. :/

Takk for at du svarte meg :)

Skrevet

Oj, da synes jeg det ikke er hysterisk av deg nei Zassy, når det blir vondt og du ikke har hatt det før med dine kynnere, så er det lureste å sjekke det ut. Du skal ikke være redd for at de synes du er hysterisk, og om de har en slik tone til deg når du kommer dit er de ikke akkurat gode "leger". De er her for oss, og for å sjekke om noe er anderledes :)

Lykke til Zassy, det går nok bra skal du se :)

Klem

Skrevet

Det er helt riktig å få det undersøkt av føden. Ha just kommet hjem fra sykehuset med falske rier...altså kynnere. Men disse var vonde og regelmessige i 12 timer både i mage og rygg. Kvia meg for å ta kontakt.

CTG viste i dag sammentrekkninger uregelmessige. Men heldigvis er det falsk alarm, det hadde ikke påvirket noenting. Fikk rie dempende tab i 2 dager som funka.

Så det er godt å komme hjem å slappe av i egen sofa, sykemeldt 1uke. Å denne gang skal jeg ta jm på ordet SLAPPE AV!!!

Skulle det ta seg opp, så skal jeg komme inn med en gang.

Forstår tanken din om å ikke vil være hysterisk, det tenkte jeg og. Men det er jo di som kan gi deg svar. En vet aldri om det er ekte eller falsk alarm. Dessuten så vil nok du og bli roligere av å få svar på hva som skjer med deg og bebisen.

Masse lykke til!!! Håper på å se deg her igjen veldig snart, helst i dag :o)

*klem*

Skrevet

Hvordan går det med deg nå?

Skrevet

Det har jeg også tenk på i kveld. Håper alt er bra med begge.

Uansett har di lav terskel for slike ting. Det virker jo som hun blir der til observasjon, siden det ikke er noen oppdatering fra Mange tanker og ønsker at alt er i orden.

Uff... ikke kjekt dette.

Skrevet

Sender en stooor klem og håper på snarlig positiv oppdatering:)

Skrevet

Hvordan gikk det ???

Håper alt er bra altså. Vi har temmelig lik termin også tror jeg.

Skrevet

Hei! Oppdatering!! :)

Måtte reise til sykehuset tidligere enn planlagt fordi jeg begynte å blø, fikk litt sjokk kan man si når de på sykehuset sa at det var rier jeg hadde og at mormunnen (tror jeg) hadde begynt å åpne seg litt, men fortsatt var det såpass tidlig at de ville forsøke å stoppe det. Fikk riestoppende drypp i et døgn + lungemodningssprøyter til babyen. Har tatt det heeelt med ro, og nå har det roet seg. De tok også en test av livmorhalsen som viste at jeg har risiko for å føde tidlig (noe nytt de hadde begynt med), men de kunne ikke si om det ble i morgen eller fem uker til liksom, men sjansen er visst stor for at jeg ikke går til termin.

Så, til alle som vurderer om de skal ringe som meg, som ikke vil være hysterisk og til bry: RING, hehe, heller en gang for mye enn en gang for lite, hadde jeg fortsatt bare blitt hjemme hadde jeg kanskje bodd på nyfødt intensiv nå... Krysser fingrene for at lillegullet holder seg fast der inne så lenge som mulig, bare noen få uker hjelper jo kjempemye på! Blitt sykemeldt nå og må bare ta det helt rolig.

Tusen takk for alle som lurte på hvordan det går med meg, setter jeg pris på, godt å kunne komme inn hit og oppdatere litt :)

Skrevet

Oj, det var bra du ringte føden da! Da får du ta det veeeldig med ro i ukene fremmover :) Og håper at lille nurk holder seg inne enda noen uker! Klem

Skrevet

Ja er veldig glad jeg tok kontakt så fort nå i ettertid :) Skal ta det med ro ja, men håper også jeg rekker å få gjort litt hjemme, begynte virkelig å tenke på alt som ikke er gjort nå, hehe, så får iallefall skrive liste og kommandere kjæresten til å gjøre ting :P Bare det å ordne i stand vugga, re opp, vaske babyklær osv. Tror ikke jeg skal drøye det lengre nå, heller ikke å pakke sykehusbag, gjøre klart kamera og slike ting, plutselig ble det så virkelig at babyen kan komme når som helst.

:)

Skrevet

Oi så godt du ringte da...! Og godt den lille får være litt til inni magen din, det er jo litt tidlig 8 uker før!

Men samtidig er det vel litt godt å vite at du mest sannsynlig ikke går over tiden? :)

Da er det bare å hive seg rundt å få ting på plass...altså mannen din, for du burde vel ta det med ro :))

Masse lykke til :D

Skrevet

Ja overtid har jeg ikke mye lyst på, men samtidig så var det litt avskrekkende å få omvisning på nyfødt intensiv, har ikke mye lyst å bli boende der i lengre tid (men hvem har vel det). Så for både meg og babyen sin skyld håper jeg hun blir der inne så lenge som mulig :) Er jo noe med det også at man ønsker seg en god etterfødselopplevelse også, der babyen slipper kuvøse og man kan ha babyen sammen med seg med en gang etterpå ++ :) Tusen takk skal du ha kine, når var det du hadde termin igjen? :)

Skrevet

Bra de klarte å stoppe fødselen! Håper babyen holder seg inni magen så lenge som mulig.

Må de i kuvøse når de er født 8 uker for tidlig? Hadde håpet at de slapp det nå... Har selv 8 uker igjen, og regner med at han holder han seg der inne:)

Lykke til:)

Skrevet

Ja det kommer veldig an på formen til babyen hvor mye den trenger når den kommer ut, men de fleste må i kuvøse ja, noen trenger varmen, og også fukt, hjelp med pust/mating via slange osv, men de sa det hjalp kjempemye å komme til 34 uker, da er det ikke ekstremprematurt lengre, så håper hun klamrer seg fast i minst to uker til :) Utrolig hvor mye så lite tid har å si. Lykke til til deg også, blir spennende å se når vi føder ettersom vi har termin så likt da :)

Skrevet

åjda.. det var da godt du ringte de ja og dro dit. Får håpe den lille holde seg inne lengre ja så du slipper en for tidlig født baby :)

Du får prøve å ta med ro så godt du klarer å slappe av, men skjønner du godt er stressa når det er ting som skal gjøres før og man kanskje ikke har så god tid alikevell :)

Skrevet

Hei pregnito :) Ja blir litt småstressa samtidig som jeg sier til meg selv at jeg må være rolig, hehe, får jo bare gjort det jeg får gjort uansett og det som skjer det skjer :)

Skrevet

var det fibronectin test? er det Ullevål du skal føde?

Skrevet

Vet ikke hva den testen het jeg, fikk bare vite at de tok den ved livmorhalsen eller noe sånt. Ikke Ullevål nei.

Skrevet

Oioioi, zassy... det må jeg si! Fantastisk bra at du lyttet til magefølelsen din! Nå er du i alle fall i de beste hender, så krysser vi fingrene for at småen vil holde seg i hulen sin så lenge som mulig.

Skrevet

Hei Zassy :o)

Godt å se deg her igjen, samtidig får jeg *sukk* i meg. Kjempe skummelt, men så glad for at du har fått hjelp så langt. Håper dere holder ut lengst mulig, hvertfall til uke 34 som du sa. Pisk mannen rundt å få orden på ting for deg, så du ikke stresser over den siste biten som må gjøres istand før tiden. Håper du klarer å ta livet med ro di neste ukene, du fikk deg nok en vekker der ja. Så den regner jeg med at du er istand til å greie.

Masse lykke til videre, så håper jeg at vi har deg her på 3trim mange uker til :o)

*klem klem klem*

Skrevet

ok. Du får bare prøve å ta det med ro så godt du klarer, virkelig ruge. Du er jo heldigvis 32 uker men bare 2 uker til ville vært helt supert med tanke på lungemodning. Det er jo fortsatt størst sjanse for at du ikke føder helt ennå. Krysser fingre for dere!

Skrevet

Takk ska dere ha alle sammen :) Koselig at dere tenker på meg og svarer meg!

Beibifot blir Storebror: jeg leste over her at du og har vært på sykehuset, går det bare fint med deg nå igjen da? Er du kommet langt? Ja det er kjempeskummelt og spennende og alt på en gang, kjente jeg ble shaky på sykehuset, ikke akkurat helt klar til å føde enda nei..er noe med det å være psykisk forberedt også. Men satser på at hun holder seg i ro en stund nå :) Klem tilbake!

Skrevet

Rødrev: ja håper på det :) Nå blir det late dager fremover, tenkte å kanskje strikke ferdig helseteppet iallefall :P hehe, eeenda ikke fått gjort det ;) Man tror jo man har allverdens tid! Alt bra med deg?

miepia30: Ja det er jo størst sjanse for at jeg går lenger regner jeg med, så får håpe på det beste nå :) Glad for hver dag nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...