Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har en veninne("Bente"), hun er egentlig en veninne av min besteveninne. Jeg ble kjent med henne for 10 år siden og under mange år har vi kun møtts på fester og bursdager. Min besteveninne("Stine") er ikke voldsomt mye sammen med Bente siden de har ganske lite til felles. Bente har under mange år vært i et dårlig ekteskap, og slitt mye med helsen og vekt. Hun har alltid likt meg veldig godt og invitert meg til nyttårsfester, 17 mai og bryllup, selv om jeg ikke alltid skjønt helt hvorfor siden vi ikke er så nære venner. Etterhvert begynte hun å kjøpe bursdagspresanger til barna mine og på en eller annen måte har hun begynt å bli invitert hit på ting. I fjor så inviterte jeg og Stine henne på jentekveld og hun forteller at hun skal skilles og at det er kun vi som vet det. Tiden etter så tok jeg litt kontakt med henne for å støtte henne og fordi jeg tenkte at man må støtte henne i en vanskelig situasjon. Men så begynner det å ta av...hun ringer og kommer på besøk alt oftere og selv i starten tenkte jeg at jeg er nødt til å være en støttespiller og at hun sikkert føler seg ensom. Men nå begynner jeg å få litt nok. Nå inviterere hun seg selv på med på hytteturer. Hun inviterer mine venner og familie som hun møtt 1 gang, på sine fester. Og det hele blir en ond sirkel for de føler seg pliktet til å invitere tilbake. Min besteveninne er litt hardere så hun går ikke på så hardt på henne men kjører det fullt ut med meg. Jeg har nesten sluttet å inviterer henne på kaffe hit, fordi hun inviterer seg mest selv. Jeg synes det er hyggelig å ha passe kontakt, en kaffe i månaden eller noe men nå føler jeg at jeg nesten bare trekker meg unna. Problemet er at hun tar ikke det hintet og fortsetter. Og jeg har så vanskelig for å si nei når hun inviterer seg med. Igår var jeg og mine nærmeste veninner ute og spiste og idag ringte hun og jeg merket at hun var skuffet over å ikke bli invitert med, men jeg klarer ikke mer...og tør ikke gi henne mere inviter. Jeg har ikke samvittighet til å si det til henne for jeg vet at det vil knuse henne men hva fan skal jeg gjøre????Gode råd er hjertelig velkomne:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143394330-litt-innp%C3%A5sliten-veninnehva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 Har selv ei veninne som er slik innpåsliten... ringer flerne ganger om dagen for og ta en røyk med meg... men som jeg har sagt mange ganger til henne.. jeg har samboeren min som jeg går ut og røyker med så jeg er helst intressert i selskap over tlf når han ikke er hjemme eller jeg er ute(ikke visst jeg er med venner) hun skal alltid komme på besøk,overnatte og snylte på mat og ikke rydde etter seg dersom hun har lagt seg mat osv osv.. Jeg har begynt og bare igonere når hun ringer eller sende mld og svarer når jeg har tid eller lyst.. hun ringer heldigvis bare en gang og sender mld om jeg ikke svarer. Du må nok prøve og bare ignoere litt av mld og tlf du får av henne,prøve og ikke nevne ting dere skal og slikt.. Hvis ikke burde du bare si rett ut at det er ikke alt hun kan være med på og at ikke alle blir hennes venner bare etter 1 møte eller en fest. Noen mangler litt av de sosiale antenne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143394330-litt-innp%C3%A5sliten-veninnehva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143394338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå