Gå til innhold

Jeg prøver å utligne. Er det virkelig så feil?

Anbefalte innlegg

Som kvinnelig overhode i en nyfamilie, der barna får ulikt fra besteforeldre og foreldre så prøver jeg å få ordne ting slik at det skal kjennes likt for barna.

Når det er hjul ber jeg mine foreldre tone ned gavene slik at det er likt på julaftenn, og heller kome med ekstragaver når hans barn er hos sin mor. For mine foreldre vil gi mine barn likt som de andre barnebarna sine. Jeg vet jo at stebarna også får fra mor og morsslekt.

Da får alle barna våre likt til jul, og lik total.

Om stebarna er i syden med mor, gjør vi lik ok ting sammen uten dem, gjerne sammen med min slekt.

Har vi gjort noe ekstra stas når stebarna ikke er her, ordner vi det slik at de fjerne gjør noe kult sammen med faren.

Våre felles får nok mest av OSS, men vi prøver å sørge for at alle får, og at totalen blir den samme.

Fortsetter under...

Greit at man jevner litt ut, men barn har heller ikke vondt av å lære seg at det er ikke alltid likt for alle så de ikke får sjokkskader og slag de dagen de kommer ut i verden og oppdager at det er forskjeller, man får ikke alltid likt og alle får ikke delta på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...