Gå til innhold

Emmaljunga edge duo combi eller simo kombi?

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvordan av disse to vognene jeg skal gå for.

Har prøvd å trille simo og synes det var god, men har også hørt veldig mye positivt om emmaljungaen.

Noen som har gode/dårlige erfaringer å dele om disse vognene? :)

Finnes det noen tester på disse vognene?

Klarer bare ikke bestemme meg!

Fortsetter under...

Vi kjøpte emmaljunga edge duo til tredjemann og var, og er kjempefornøyd med den. Jeg synes både den er penere enn simo vogna og har bedre plass. Samtidig som den er kjempe god å trille både på asfalt og i skogen. Har egentlig ingen egne erfaringer med simo vogner, men jobber på småbarnsavdeling i barnehage og ser der at emmaljunga vognene jevnt over er "finere" og virker mer holdbar enn simo vognene. De skal jo holde noen år, og gjerne til flere barn også. Vi har brukt vogna vår i litt over et år nå, og den er like fin! Og jeg vil si den er godt brukt.

Et minus er at den er veldig stor og tar mye plass i for eksempel bilen samtidig er den tung og løfte ut og inn.

Har også en emmaljunga scooter som vi er veldig fornøyd med og som har holdt seg bra. Velger du emmaljunga velger du kvalitet.

Lykke til med valget!

Jeg skal ha simo duo :D

Når jeg spørte i butikken om forskjellen mellom simo og edge duo så sa hun at dei er veldig like vogn på mange områder. Begge store, tunge ;), breide...

Emmaljunga har bedre kvalitet på understellet sa hun dama i butikken. Hvis du ser på understellet så ser du det lett. Emmaljunga si er litt "tykkere"... men det skal ikke bety at simo ikke holder mål. Jeg liker simo duo veldig godt. Og simo er vel den eneste som sier at den er vanntett. En til ting - emmaljunga er laga i sverige mens simo i kina tror jeg hun sa :D

Men så er det prisen. Emmaljunga er aldri omtrent på tilbud men jeg kunne lett få simo duo til 5000 NOK i butikken. Dei er stadig vekk på tilbud. Og jeg har jo ikke tenkt å ha 10 barn. Så den vogna trenger ikke å holde i 10 år :P Og man skal jo uansett ha en lettere vogn i tillegg kanskje om 1 år eller noe sånt.. Da må du tenke om de litt kulere fargene på emmaljunga er så viktige for de 8000 NOK (det er vel rundt det en duo edge koster)

Jeg ville valgt emmaljunga, for jeg syns det har vert et must med det integrerte myggnettet!

Men jeg fikk låne en simovogn en gang da min var på reperasjon, og den var super god å trille, og likte den godt.

Tror egentlig trillekomforten er ganske lik på disse vognene.

Men det er jo sant som hun over sier, når barnet er et år er det kjekt å ha en lettere vogn i tillegg, for disse to er velig tung å ta ut og inn av bil.

• 3 uker senere...

Da klarte vi å bestemme oss å falt på en Emmaljunga vogn :) Er storfornøyd med valget allerede, så håper den holder mål når den lille kommer. Har lest mye og ser det er flere som klager på både understell og kalesje på simovognen. Vil ikke plages med det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...