Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra når har dere latt baby få sove på eget rom? Er ikke det bare mer pes så lenge man ammer? Og hvordan har overgangen vært? Ble det trøblete i forhold til soverutiner osv? Takker for svar og gode tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min største jente fikk eget rom da hun var drøye 1,5 år gammel, og minsta på 9 mnd ligger fortsatt inne hos oss:) Synes det er mest praktisk å ha dem på samme rom helt til de slutter å våkne på natta- slitsomt å springe mellom rommene for å stappe smokk, gi vann osv :P

Skrevet

Straks de slutter å spise om natten går de over til å sove på eget rom, synes det er best for alle. Eldstemann var 5 mnd da han sluttet med nattmat og følgelig fikk eget rom. Synes som deg at det er mest praktisk å ha dem på vårt rom med tanke på nattmat, men utover det sover vi alle bedre på egne rom.

Skrevet

La lillegutt på eget rom når han var litt over 5mnd gammel, da hadde han slutta å spise på natta, og han sover mye bedre, og vi også! :D

Jeg ville ha han på vårt rom ganske lenge egentlig, men jeg merka fort at det hadde vært bedre at han lå på eget rom :) Og da ventet jeg til han slutta å spise på natta =)

Overgangen var ikke ille i det hele tatt, litt uvant for mor som plutselig kunne ligge å lese på senga med lys på =) Gikk suupergreit, han våkna 1 gang første natta og neste natt sov han helt til morran uten oppvåkning.

Det varierer veldig, men det går supert å legge han der og også roe han om natta hvis han våkner:)

Dette er jo også sikkert forskjellig fra barn til barn da.... =)

Det er jo lov å prøve seg frem å se om det fungerer, og føles det helt feil er det jo bare å flytte tilbake igjen! :)

Skrevet

Han var 7mnd... Hadde egentlig sluttet med nattamming noen mnd tidligere, men hadde en veldig urolig periode rundt 7mnds alder, og da bestemte vi oss for å prøve separate rom. Det gikk veldig fint, og vi har mye roligere netter nå :! Anbefales!

Gjest gry1986
Skrevet

nurket vårt sov på eget rom fra hun var 4 uker gammel, spiste ca to ganger på natten til vi vente av med nattmat da hun var litt over 2 mnd. begunnte smått med grøt på kvelden fra 3 mnd å da sov hun rundt ca 10-11 timer...

Skrevet

Gutten vår virket å ha vokst ut av kurvsenga på soverommet vårt når han var ca 4 mnd. Jeg hadde latt ham bli litt kjent med sprinkelsenga på rommet hans på dagtid. Han sovner som regel på fanget, og blir båret i seng, så det var ingen vanskelig overgang. Han sover mye bedre uten våre lyder (merket at han skrudde litt på seg hver gang vi snudde oss/snorket eller lignende.) Han kan sove gjennom natta uten mat, men har hatt endel oppvåkninger (vill ha pupp), våkner han etter kl 03 så henter jeg ham inn til oss så samsover vi resten av natta. Jeg sover også bedre med ham på annet rom, det et mest pappaen som vekker meg for å spørre om jeg har vært å sett til ham ;-)

Skrevet

Vi la gutten på eget rom fra han var ca 2,5 mnd gammel. Da sov han gjennom hele natten. Har fungert/fungerer supert :) Han sover godt og vi sover godt :)

Skrevet

Flyttet henne på eget rom da hun var 9 mnd. Da hadde vi helt "håpløse" netter, hvor vi vekket hverandre. Fra å ha henne våken 5-8 ganger, gikk vi ned til 2-3 ganger når hun ble flyttet. Den vellykkete flyttingen motiverte til nattavvenning, og nå, 10 mnd, gammel spiser hun ikke lenger på natta.

Men ja, det var fryktelig slitsomt å sitte inne hos henne på natta og amme der, i stedet for i senga. Derfor god motivasjon for å nattavvenne.

Gjest Madolyn
Skrevet

Vår gutt er 3 mnd og det er vel noen mnd igjen før han går inn på eget rom. Han våkner for mat 2-3 ganger hver natt, og da vi holder på med litt puppeavvenning for søvn så tar det lengre tid for ham å sovne. Hadde jo vært spennende å se om han sov bedre på eget rom, men frem til han ikke krever pupp for å sovne så kan vi dessverre ikke sette på den siste sprinkelsiden på sengen :)

Skrevet

Størstejenta fikk sove på eget rom fra hun var 15 mnd, men det var fordi vi ikke hadde flere soverom i leiligheten vi bodde i. Men i jula ifjor flyttet vi i hus.

Minstemann på 6 mnd begynte å sove på eget rom for 1 uke siden, men jeg ammer han ikke. Likevel får han en flaske iløpet av natten. Før han fikk eget rom måtte han gjerne få to måltider for han våknet ofte et kvarter etter at vi hadde lagt oss. Han merket nok når vi kom inn på rommet om kveldene. Så her har vi bare opplevd det som positivt å la han sove på eget rom.

På vårt rom sov han i vugge, men på sitt rom sover han nå i sprinkelseng. Var litt spent på om han ville sove uten å bli rugget på, men det har gått greit. Istedet har jeg måtte stryke han på kinnet og synge litt til han, men det er bare koselig.

Angående mating/amming på natta, så har vi lagt madrass ved siden av sprinkelsenga. Så hvis jeg er for trøtt til å gidde å holde meg våken til å gå tilbake til dobbelsenga, så sover jeg bare på madrassen istedet. Ikke noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...