Gå til innhold

Dere som bor i Oslo, kan dere se hit? Jeg tenker på å flytte dit, men

Anbefalte innlegg

vi har ikke søkt om barnehage plass der. Jeg står på venteliste på vgs, og aner ikke om jeg kommer inn. Og i dag fikk jeg en telefon fra den franske kosmetologskolen i Oslo, og jeg ble tilbudt plass, om jeg bestemte meg raskt.

Jeg har virkelig lyst til dette.

Men jeg har jo en datter som må i barnehage, og jeg vil nok trenge en deltidsdagmamma, siden jeg da må være på skolen til kl 18.00 en dag i uken. (ellers fra 09.00 - 16.00 tror jeg det var)

Det hadde visst vært flere unge mødre på den skolen, og det hadde gått fint!

Pappaen blir en del hjemme og kan være med henne, men de ukene han er borte er jeg avhengig av at noen passer henne for meg..

Er det sannsynlig at jeg vil finne en plass, og noen som kan passe henne en dag i uken fra 16.00/17.00 til 18.00 en gang i uken? (i 2 uker, dermed er pappaen hjemme i 4 uker)

Jeg føler jeg endelig har sjansen til å få oppfylt drømmen min, og få meg en utdanning, så har veldig lyst til å få til dette.

Fortsetter under...

Ring til private barnehager rundt om der du ønsker å bo. Vil annbefale deg å se etter boliger litt på utsiden av bykjerna( mye billigere og mye mer barnevennlig). Er jo ikke værre en at du tar banen nedover mot sentrum :)

dagmammaer har jeg ikke peil på men det er et firma i oslo som ligger på st.hanshaugen som har "proffesjonelle" barnepassere. De må igjennom kurs og plettfri vandel. Dette kan jo være noe for dere ? :) Har selv venninner som har benyttet seg av firmaet og de er svært fornøyde. ( man kan være med å intervjue barnepasserne. )

Nå finnes jeg ikke kjent i Oslo, nesten aldri vært der, og kjenner ikke til bydeler eller stedsnavn i det hele tatt. Hvor vil det være best å bo i forhold til å komme seg til barnehage forhåpentligvis en plass på Frogner eller i nærheten? Skolen ligger jo på (i eller på? haha) Frogner. Har foreløpig ikke lappen, men har planer om gjøre det ferdig så snart som mulig.

Frogner er jo liksom "Oslos beste vestkant" og dermed også ganske mye dyrere.. Så det kommer litt an på hva slags område, hva slags bolig osv dere er ute etter og hva dere har råd til :)

Det er sikkert mange som vil være uenig med meg, men jeg synes ofte at det er vel så enkelt å ta buss/trikk/t-bane når jeg skal til sentrum eller områder av byen som er i nærheten av sentrum - rett og slett fordi det er mye trafikk, vanskelig å parkere (ofte veldig vanskelig på Frogner)! Jeg ville derfor planlagt litt hvor dere skal bo etc etter hvor enkelt det er å komme seg dit man trenger (i ditt tilfelle er det vel i hovedsak Frogner). Skal mannen/samboeren din jobbe? Må hans arbedissted også tas med i betraktningen?

Utover dette vil jeg selv hevde at østkanten er best i Oslo! Men her er det like mange meninger som det er personer, og dere må vel nesten bare "prøve" litt..

Men uansett er Oslo en koselig by, som man fort blir glad i :) Så velkommen hit!!!

Søk barnehage nå, men skaff deg dagmamma, det er det beste du kan gjøre. Jeg ventet et halvt år før min datter fikk barnehageplass.

Jeg liker frogner veldig godt, og jeg er på ingen måte ei "frue"

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...