Gå til innhold

Spørsmål om å slutte med hvil

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 2 år, og siden vi har store problem med å få henne til å sove på kvelden, hun kunne jo ligge å bable til klokka var 23, så har vi sett oss nødt til å droppe hvilen på dagen. Prøvde først å la hanne få en kortere hvil, men det var til ingen nytte.

Uansett. Hun har vert uten hvil på dagtid i snart 2 uker. Og fortsatt så er hun grinete og vrang... Synd nå når det er ferie og vi skal kose oss.

Så mitt spørsmål er: Hvor lang tid tok det før barnet ditt sluttet å være grinete etter dere droppet hvilen?

Fortsetter under...

Førstemann slutta å sove på dagen selv og var aldri grinete...Andremann var kjempe SUR i en uke så var han ferdig... (da var han nesten 3 år)

kan dere ikke legge henne litt på dagen nå i sommerferien da? Alle de barna jeg kjenner har senere leggetid i ferier enn ellers og hvis de da trenger det, så får de en hvil midt på dagen i tillegg =)

Prøv dere frem litt, ikke sikkert hun er klar for å slutte helt, men kanskje dere kan prøve en tidligere hvil? Eller bare det er nok at hun hviler-ikke sover 30 min??? Dere må bare prøve og feile litt tror jeg =) =) Lykke til =) =)

Det tok ett par uker før sutringen på ettermiddagen gav seg, både med førstemann som sluttet med hvil på dagen da han var 2,5 og minstemann som sluttet da han var nesten 3.

Nå sommerstid er det jo fort både varmt og klemt ute, og de små kan ofte bli mer slitne enn ellers, jeg personlig ville lagt inn en liten hvil når jeg så det var nødvendig, og heller hatt tulla oppe en times tid lengre på kvelden. Det er jo ikke hyggelig verken for stor eller liten om hun er sutrete ;)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...