Gå til innhold

Nei, for en hyggelig overraskelse...

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt oss sydenferie til høsten og gleder oss veldig! Trenger litt familietid nå, jeg, mannen min og barna. Vi har jobbet så mye en periode begge to at det dessverre har blitt lite tid med hele familien samlet. Så denne ferien ser vi frem til og snakker mye om.

Men i helgen fikk vi en gledesstrålende surprise fra svigerinnen min. Hun har bestilt tur samtidig, samme sted og samme hotell. Hun er alenemor til to meeeget aktive gutter hvorav en med adhd og en med flere andre diagnoser. Hyggelig med disse fetterne i små porsjoner, men to uker!!? og jeg kjenner henne så godt - gutta synes det er stas med våre barn og med onkelen (altså min mann), og så fort de er opptatt med noen av oss snur hun ryggen til og nyter friheten.

Er det stygt av meg å booke om til et annet hotell og holde det hemmelig til avreise? eller noe annet? uff. jeg føler meg slem men føler at alt jeg hadde gledet meg til er borte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143393994-nei-for-en-hyggelig-overraskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sært med mennesker som gjør slike ting uten å avtale først. Litt sosiale antenner bør man ha.

Hadde litt av samme situasjon her, bare omvendt. Min svigerinne (gift med min bror) fortalte at hun gledet seg slik til å dra på ferie alene med mann og barn. Hun er ikke herfra og er mye omgitt av svigerfamilie på alle bauer og kanter. Hun sa det skulle bli så godt med alenetid og å komme seg bort (hun misliker oss ikke, men ja, du skjønner;).

Neste kveld ringer min bror og har den geniale idèen om at jeg (jeg er alenemamma) og min datter må bli med på ferien. Det kommer til å bli så koselig og han har virkelig planlagt alt. Jeg mistenker at han ikke har klarert dette med kona og sier at jeg må tenke på det. Vil ikke såre ham, hehe, men ringer dagen etter å takker pent nei til tilbudet.

Det er lov å tenke seg litt om. Og jeg skjønner godt dine tanker.

Jeg tror faktisk jeg hadde satt meg ned med henne og rolig sagt at:

vet du hva, vi har behov for litt tid for oss selv som den næreste kjernefamilien.

Selvsagt behøver ikke du å forandre ferien deres, men vi vil nok booke om vår tur. Dette har overhode ingenting med deg og gjøre, men akkurat denne gangen må vi være alene.

Ferdig. Blir hun blodig fornærmet, så får det bare stå til.

Det går over.

Evetuelt hadde jeg glatt byttet reise sted, hotell eller hva som helst uten å si noe som helst. Men da kan du risikere at hun bytter til deres hotel på reisemålet, da sosiale antenner er mangelvare hos dette kvinnemennesket? ;-)

Annonse

Dere MÅTTE bare booke om reisen pga at du eller samboer ikke kunne ta ferie da, DESVERRE, men slik ble det. Du trenger ikke å si ifra før like før avreise, hun behøver ikke vite at dette ikke var en "siste liten beslutning" ;-)

Jeg er helt enig, blir slitsomt dette, kjenner typen. Jeg tenker nok at svigerinnen din synes det er greit å reise på ferie med dere som "avlastere" men dette må avtales på forhån og ikke komme som en "gledelig" overaskelse. Du er sikker på at ikke samboeren din har sagt til henne, at det feks er "bare å slenge seg på" ??? Gubber tenker ikke alltid før de snakker vettu ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...