Gå til innhold

Hva er det mest irriterende du vet om?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med smatting. Og kan legge til:

- Nynning

- Tromming og flikking med hendene

- Damer som alltid sier "mannen min sier at...." Har de ikke egne meninger??

- Biler på tomgang i en evighet

- Folk som konstant kjefter på barna sine

Annonse

min liste er lang:

Folk som sykler i veien, klarer de ikke sykle i fartsgrensen har de FAEN ikke noe i veien å gjøre!!

Folk som går rett mot meg og forventer at jeg skal vike, har begynt å gå rett frem jeg å, gått på noen for å si det sånn.

Gamle folk i kø på butikken (trenger vel ikke si mer?)

Folk som dekker vognen med teppe forran kalasjen.

Folk som kjøre i ruset tilstand

Utelendingene ved bhg til sønnen min som ser ut som de skal "ta" meg hver gang vi går til bhg. EKKLE folka!!!

De som tror dem er mye bedre enn alle andre.

Folk som smatter

Folk som lager bremsespor i do å ikke fjerner det!

Huseiern, møkkamann!

Være blakk

Regn!

Mange ting som irriterer meg, men jeg forholder meg stort sett rolig likevel.

Noe av det mest irriterende jeg vet om, er:

- Enkle skrivefeil, type basiskunnskaper som og/å, de/dem, da/når, bruk av riktig spørreord osv. Altså helt grunnleggende.

- Orddeling, eller særskriving. Eks: Lamme lår --> lammelår, ananas ringer --> ananasringer.

- Syklister i veien når det er gang- og sykkelbane ved siden av.

- Manglende bruk av blinklys.

- Kjøring i konstant 70 km/t i 80-sone.

- At gubben aldri henger opp oppvaskkosten der den skal være og at han lukker dører som skal stå åpne, mens dører som skal lukkes, jo de står åpne...

- At folk ikke kan uttale ord riktig; eks. kjøtt og kino

- At folk ikke tar selvkritikk

- Det aller mest irriterende akkurat nå i sommer: Mangelen på sommer!

Puh... Det var i alle fall litt... :-)

på en helt klar nr 1:

-Voksne og store i skal på schino, og spise schylling etterpå. Schøtt og schue osv. Min 7åring har heldigvis lært seg det nå, men min 5-åring får ikke helt til kj-lyden.

-alle biler med feil på blinklyset

-snyltere, som i de som snylter på meg via skattepenger, får sm i tide og utide

-dårlig arbeidsmoral

-og når mannen ligger å trommer med fingerene i madrassen, høres ut som om han slår rett på trommehinna mi!

-når ungene konstant maser på meg, mens jeg er opptatt også, og mannen min er like ved uten å gjøre noen ting!

Det mest irriterende eller krenkende får man vel si, er biler som kommer opp i "ræva" for å dytte meg opp i fart. Særlig når det er trailere. For eksempel hvis de prøver å tvinge meg til å kjøre forbi en moped eller en sykkel, uten at det er god nok sikt.

Annonse

Du vet at de som sykler ikke har lov til å sykle fortere enn gangfart på gang og sykkelvei? Og en annen ting. Jeg får hjertet i halsen når en som trener sykkel suser forbi vogna og meg når vi går tur.

De har all rett til og bør holde til i veien.

Hilsen ei som ikke sykler selv.

Vis dem bremselysene dine, så skjønner de nok hva du mener. :-) Og får du langlysa deres i nakken da, så bremser du skikkelig. Da legger de seg i god avstand bak.

Les av nummeret på bilen bak og ring gjerne politiet (husk handsfree!) og meld i fra. Er det på en "større" vei, så har politiet gjerne en bil på veien eller en kontrollpost som kan plukke inn sånne drittsekker.

Jeg skal tilstå med en eneste gang at jeg av og til kjører for tett innpå bilen foran, men jeg påstår samtidig at jeg har blitt mye flinkere enn før, og holder mye bedre avstand nå enn bare for et par-tre år siden. Jeg øver og øver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...