ambroxia Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Hei! Jeg er nå i uke 5 ca, og det stikker/verker litt i magen , spesielt om jeg har bært noe, eller beveget meg endel.. Vanlig? Så lurte jeg på hva veide dere da dere ble gravid ? Jeg for min del har 10 kg for mye fra før Så veier 69 nå. Kan man løpe når man er gravid ? Litt rotete spm , men
frk-fryd Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Det skal stikke sånn:) man kan løpe, iallefall første trimester, så må man vel stoppe dersom det gjør vondt.
viervindens Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Det er bare å trene, men du trenger ikke trene hardere nå enn det du gjorde før du var gravid. Kroppen trives nok best dersom du prøver å leve på samme måte som før graviditeten mht aktivitetsnivå. Andre mener at trening kan hjelpe mot kvalme:)
BettyBoob Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Livmoren strekker seg og som svart allerede, man kan drive med samme type trening som før svangerskapet - men man bør modere litt på intensitet og styrke. Jeg veide 65.5, nå veier jeg ca 64.
anna t Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Man skal helst ikke løpe på hardt underlag (som asfalt). Dette fordi at kroppen veldig raskt når man blir gravid begynner å produsere et hormon som heter relaxin, som gjør at ledd blir slappere. Dette er nødvendig for å få babyen ut gjennom bekkenet, men det gjør at man er mer sårbar for skader hvis man løper på asfalt e.l. Det er vanlig med stikkingen, men jeg ville tatt litt hensyn til det likevel. Tror det er viktig å lytte til kroppen, og ikke gjøre ting som gjør vondt. Lykke til med treningen og graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå