Gjest Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Hvordan er det å trille med barnet vendt fra deg? Er sittestillingen god for små babyer (tenker når de blir for store til bag)? Og hvordan er det når det blåser, det er jo ikke mye skjerming når de sitter den veien? Håper noen kan svare:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Har nesten SKY, bare med 4 hjul så da heter den qtro. Og jeg ELSKER den! Hatt den i to måneder nå siden lillegutt var 4 mnd. Og har bare hatt han vendt fra meg. Var veldig skeptisk til det men siden det er så fin titteluke oppå så er det ikke noe problem. kjempeglad for at jeg solgte simovogna og kjøpte denne den er lun, har bra demping, lett, er ikke så stor sammenlagt, stødig osv. Bare en eneste ting jeg ikke liker og det er når jeg skal komme til kurven under når lillegutt ligger i full liggestilling. Veldig vanskelig. Vet ikke hva som kan være annerledes med SKY i forhold til qtro men jeg anbefaler iallfall EW
AO3 Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har EW Sky, men skulle jeg kjøpt igjen, hadde jeg nok vurdert qtro. Jeg har ikke brukt sittedelen enda, men jeg har tidligere gått rett fra bagvogn til vogn som kun kan brukes med babyen forover (Emmaljunga Scooter), og syntes ikke det var noe problem at jeg ikke kunne ha babyen vendt mot meg. Angående skjerming mot vær og vind, det er jo tilfeldig hvilken vei vinden blåser, så barnet kan jo like gjerne få vinden i ansiktet hvis det sitter med ansiktet mot deg. Unntaket er selvsagt hvis håndtaket er vendbart, men disse vognene er som regel STEINTUNGE. Jeg orker i alle fall aldri en slik megatung vogn igjen! Jeg er veldig godt fornøyd med Sky'en så langt, det eneste er egentlig at det knirker litt i understellet... Jeg har hørt fra andre at kalesjen ikke skjermer så bra i sittedelen, den er jo ikke så kjempestor, men har som sagt ikke prøvd den selv.
Smil123 Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Jeg har akkurat kjøpt denne vognen og er kjempefornøyd! Den gjennomsiktige luken i toppen av kalesjen er super så jeg hele tiden kan se ned på snuppa. Hun er av den nyskjerrige typen og liker å trille og følge med. Har selv tenkt om det kanskje blir for mange intrykk på en gang å sitte alene rett forover men vi triller ikke hver dag så tror det går veldig greit. Hun er bare 6,5 mnd forresten.. Hun kan ikke sitte selv enda men på mellomste trinnet i SKYèn sitter hun supert. Ikke så lenge av gangen vel og merke..Har en simo kombi som jeg driver å bytter litt mellom enda. Er enig at det kanskje ikke er den beste skjermingen mot vær og vind i SKYèn, men er nok bare en overgang fordi vogn med bag er så mye lunere uansett... Skulle ønske UV skjermingen var sort og det står i bruksanvisnbingen at det følger med regtrekk noe jeg ikke finner i esken... Snuppa er fortsatt avhengig å bli vugget litt i vogna når hun skal sove så derfor føles den også litt åpen enda, men henger over ett teppe som jeg trekker godt tilbake når hun har sovnet... Setter alltid vognen lunt også når hun sover om det er ruskete ute.. Vogna er kjempelett inn/ut av bilen og veldig god å trille:-) Anbefales:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå