Gå til innhold

Gravid og dårlig matlyst - hos svigers

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, og litt småkvalm, og har fått skikkelig antipatier mot en del matvarer. Vi tilbringer ofte en hel dag i helgene hos svigers, og da er det problematisk for meg å holde jevnt matinntak, blir kvalm dersom det går for lenge mellom hver gang jeg spiser, og brekte meg da jeg åpnet kjøleskapsdøra hos svigers (bare fordi en kjøttpåleggpakke var blitt sånn tørr og ekkel i hjørnene, kjøleskapslukt og litt trist synsinntrykk)

De har ikke knekkebrød eller kjeks, bare brød, og de kjøper sånne supergrove rugbrød med masse frø i, og det er helt umulig for meg å få ned nå. Dessuten var påleggsutvalget lite, mye spekemat, salater med majones i (grøssemat for meg akkurat nå) og myke oster, ingen ting syltetøy, leverpostei, skinke (som er stort sett det jeg lever på for tiden).

Er det teit å ta med egen matpakke?

Blir forresten ekstremt uvel bare av lukten av enkelte matvarer, f.eks klarer jeg ikke fløtepoteter, lammekjøtt, mm

Fortsetter under...

Er da ikke noe galt å ta med egen mat når man er gravid og reagerer på div matvarer. Jeg kommer altid til min mor med egen mat drassende, takler ikke div lukt i kjøleskapet hennes, og i helgen inviterte hun til middag; kotletter og fløtepoteter, da kom vi tildig nok til at jeg kunne tilbrede egen mat, og spise sammen med dem.

Plager div matlukt for mye, kan du jo spøre pent om de kanskje kan holde slike middager unna mens dere er på besøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...