ToneC Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Er det noen som har opplevd dette? Vet ikke om vi setter påbleien feil eller om han har veldig mye urinproduksjon. Har brukt både pampers og libero. Har gjort det endel ganger nå, og det blir vått gjennom alt:-(.Forslag?
C.L.H85 Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Mener du at babyen tisser så mye at det går igjennom, eller at bleien lekker på sidene? Vesla mi tisser veldig mye så jeg må skifte hver gang hun våkner på natten;) Er 3,5 mnd. Når hun bare var noen uker gammel så tisset hun det vi kalte "oppover" he he;) Bleia var ikke særlig våt men det var madrassen. Kanskje du bare trenger å sette på bleia høyere opp;)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Vet ikke hvor gammel din lille er, men vi har hatt problemer med dette med begge våre unger når de bruker str 1. Har gått seg til når de er store nok til str 2 som jeg synes er litt mer "formsydd". Vi har løst problemet med å legge ett lite innlegg i bleia, da ligger den tettere mot huden og tisset sklir ikke unna. Vi har brukt engangs vaskekluter av papir som vi har kjøpt på rimi. 250 stk for 30 kr tror jeg
ToneC Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2011 Dette er en gutt, da. Vi setter bleiene høyt opp, men tror kanskje det lekker på sidene og/eller nede ved lysken og så renner det bak på ryggen:-(. Vi går snart tom for laken! han er bare 5 uker da.
C.L.H85 Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Samme problem hadde jeg:) Men tok på litt strammere og høyere opp:) Da hjalp det. Pluss at hvis du går opp en str kan det også hende det hjelper;)
littlefairy Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 vi begynte med bleie nr 2 når vi kom hjem fra sykehuset, og pass på at tissen ligger nedover =) hender at det blir vått utenfor men da tror jeg det skjer pga at den reiser seg når han tisser-selv om jeg alltid passer på den ligger ned.
glerme81 Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Hei hei. Litja vår tisset "igjennom" flere ganger helt til hun fikk de gode valkene på lårene etter hun fikk de har d ikke vært noen problemer Uten at jeg vet hvor gammel gullgutten din er lykke til videre!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Her ble det endelig slutt på lekkasjer da vi gikk over til Coop sine bleier, størrelse midi (5-8 kg). De er helt suverene; har aldri opplevd lekkasjer av noe slag, og med en gang jeg bytter over til andre merker, kommer lekkasjene tilbake..
Valiana Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 Skriver under på det med Coop-bleiene! De funker knallbra her hos oss iallefall, og har en jente som tidvis tisser mye. Også er de ganske høye opp mot magen/rygg. Ellers kan det være lurt å prøve å skifte til høyere bleienr :-)
ToneC Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 12. juli 2011 Tenkte på disse innleggene, vil ikke de være litt "harde" mot huden? Når det gjelder coop så er han litt liten for det enda, veier bare litt over 4 kg. Våknet i natt igjen av at han hadde tisset gjennom alt:-((. De sier jo at man ikke behøver skifte tissebleier om natta, men hos oss er det strengt nødvendig. Han bæsjer ikke så ofte, men tisser desto mer!
Gjest Madolyn Skrevet 12. juli 2011 #11 Skrevet 12. juli 2011 Vi hadde litt trøbbel med lekkasje en periode, men det hjalp veldig å gå opp et nummer i bleiestørrelse. Høres utrolig slitsomt ut for dere, håper det går seg til!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har brukt de fra euroshopper, de er ganske myke og fine. Bretter de i to og da passer de perfekt i bleia. Må for all del ikke bruke de fra libero, de er så ekle og harde. Jeg synes faktisk begge sønnene mine har vært mindre såre når jeg har brukt disse innleggene enn uten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Jeg tror det vil gå helt fint med midi-størrelsen til Coop allerede nå, selv om han bare veier litt over 4 kg..? Kunne ihvertfall prøvd dem, og eventuelt spare resten til senere, hvis ingenting annet funker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå