Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg lurer på om jeg har det... eksempel : har hatt mensen nå, fra onsdag til i går. 6.juli til 10. juli. sist jeg blødde før det var onsdag 22.juni, og da små blødde jeg litt i ett til to døgn. bruker et truseinnlegg bare liksom... fra onsdag 22.juni til onsdag 6. juli, er det 15 dager... og sånn som det har det vært i ca 3 mnd nå... den lille blødninga i ca et par dager,kan det være at jeg har EL da? har begynt å tenke på det nå.. hvis det er EL jeg har da, så er det jo ikke rart jeg ikke blir gravid(kanskje), for vi har ikke hatt sex da, for jeg blør jo har dere sex selvom du blør? noen erfaringer?
*Lykkeliten* Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Hei! Har hørt at man er super fruktbar hvis man blør under EL.. Lykke til!
Blåbærmuffins Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Har også hørt at småblødninger rundt el skal være et tegn på at man er veldig fruktbar )
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2011 takk for svar dere:) har hørt dette selv også.. men da lurer jeg på,litt teit kanskje. men sex når man blør? eller kan jeg bli gravid hvis vi har sex dagen før eller etter blødning?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 Har hatt det samme selv denne gangen. Fikk mensen 7.juli - 13.juli, og fikk "mensen" igjen den 21.juli, altså på syklusdag 15, så enten er det en slags eggløsningsblødning, eller en mellomblødning (man kan blø litt mellom østrogenstupet og før kroppen produserer nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen), men en mellomblødning varer visstnok 1-2 dager, jeg blør fortsatt og er i dag på syklusdag 19, eller nå har klokka bikket tolv, så da blir det syklusdag 20. Skjønner ingenting, men tydelig at hormonene løper litt løpsk... Vi har heller ikke sex når jeg blør pga at det kan øke infeksjonsfaren i livmoren når man er sånn "åpen", men har jo hørt at man er ekstra fruktbar når man har litt blod i eggløsningsslimet, men det er snakk om veldig lite blod, ikke slik at man må bruke bind slik jeg må gjøre nå denne gangen! Ellers kan kroppen bruke litt tid på å få orden på syklusen etter en fødsel/evt abort, har hørt at den kan være uregelmessig den første tiden og for min del fødte jeg en liten gutt i april i år, så jeg får vel tilskrive det på den kontoen for min del, selv om jeg nå har mensen for fjerde gang etter fødselen... Så til spørsmålet ditt helt til slutt; ja du kan bli gravid dersom dere har sex før du begynner å blø, man anbefaler jo regelmessig sex (hver 2-3 dag) fra syklusdag 8 og til IKM, man vet jo aldri hvor lang en syklus kan være, men EL (eggløsning) kommer stort sett 14 dager FØR IKM, så for å finne tidspunktet for EL kan man kun telle seg bakover, er umulig å telle seg nøyaktig fremover, men man kan jo få ett sånt noenlunde tidspunkt over noen dager dersom man har regelmessig EL. Uansett, blir spennende å følge deg da og krysser fingrene for at du snart har en liten spire i magen Klem fra en som er gammel i gamet her (sliter) men som ikke er helt prøver (igjen) ennå, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå