Gå til innhold

Hei! Lurer på om jeg som normalvektig vil gå opp i vekt av lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Jeg vil begynne med lavkarbo fordi jeg har pcos og masse symptomer. Har lest at flere at bedret seg etter de startet med lavkarbo og derfor ønsker jeg å prøve. Siden det er snakk om endel feitere kosthold så er jeg redd for at jeg ender opp med å gå masse opp i kg. Noen innspill ?

Fortsetter under...

Jeg går på lett lavkarbo, det vil si jeg teller ikke karbohydrater men har gått på ketolyse tidligere så vet litt hvordan det fungerer. Jeg er normalvektig og veide meg i dag, har gått ned 1,3 kg siden forrige mandag:-)

Annonse

Kommer vel litt ann på etter som jeg har lest. Mente egentlig så skrive minst 20 gr karbo om dagen. Forstod det sånn at opp mot 100 gr pr dag er lavkarbo. Men da må jeg vel bytte ut mye av fettet med proteiner ? Jeg er glad i feit mat og er en god kokk så kostholdet sånn sett er greit. Er bare redd jeg skal ende opp med å legge mye på meg siden jeg ikke veit helt hvordan jeg skal balansere karbo kontra proteiner.

hi

Du kan bruke følgende regel for protein: 1g protein for hver kg du veier.

Er du forsiktig med karbene så kan du spise 150 - 200 g fett pr dag.

Det er ikke farlig å havne i ketose, mange er i ketose hver natt. Så du kan godt ligge på 20g karb om du er komfortabel med det. Du kan bli slapp i et par uker om du går i ketose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...