Gå til innhold

noen med erfaring av rier som pluttselig stanser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte med blødning......6 timer etterpå var riene regelmessige med 3 min mellomrom. Åpning 1,5. Alt lovet godt! Alt fortsatte i litt over 10 timer. Jordmor satte til og med venflon for antibiotikan som jeg skulle få når vannet gikk,og lovet meg nesten at innen et døgn ville den lille være ute. Men jett hva....... Etter 10 timer stoppet det opp! Har fortsatt litt vonter,og et par tak i ny og ne,men ikke regelmessig.

Trodde ikke man kunne få rier og så miste de uten at babyen var kommet!? Nå har det gått 6 timer og det begynner å ta seg opp med vonter igjen. Men de sjekket om det hadde påvirket åpningen. Den var fortsatt 1.5 cm men mormunnen var nesten flat og det hadde kommet lengre ned....hva nå det enn betyr!

Noen med erfaring på dette området?når kan jeg vente at jeg har fødselen i full gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt rier hver kveld i over 1 uke. Vært til sjekk hos jordmor og fått bekreftet at det ER rier, ikke kynnere, som noen andre hevder jeg har.. Hadde 1 cm åpning og helt utflatet livmorhals på torsdag. Men fortsatt ingen fødsel :( Frustrerende. Men jeg håper det betyr at jeg bare fordeler riene over lengre tid, og at selve fødselen dermed blir enklere. Hvis de fortsetter å ha effekt burde det jo være ganske mye åpning når det endelig blir regelmessig!

Virker som det er heftigere hos deg, så håper du slipper å vente like lenge :)

Skrevet

jeg spurte om det var falske rier eller kynnere jeg hadde hatt,men jordmor bekreftet at det var rier som jeg hadde og som jeg fortsatt opplevde,og bekreftet at prosessen av og til stagnerer.

Jeg hadde selv aldri hørt noe om dette......men det som er sy frustrerende er jo at du ikke får hvilt deg noe før den virkelige store etappen. I natt var vi jo på sykehuset,og nå som det starter å ta seg opp igjen ser denne natten dårlig ut også!

Håper noe skjer da med oss begge da,så vi får møte de etterlengtede:)

Skrevet

Flere som ikke har fått det med seg og ikke tror på at det er rier jeg har. Men jeg stoler på jordmor og smertene.... he he

Jeg har bare hatt en natt hvor det varte hele natta. De andre nettene har jeg fått sove noen timer, så jeg får litt hvile også. Men ja, det er slitsomt. Jordmor sier at de gjør heller ikke noe med det på sykehuset så lenge det ikke er snakk om overtid. Må bare vente.

Var til modningsakupunktur i dag og håper det vil hjelpe.

Vi dro ikke til sykehuset, for det var aldri så langvarige rier. Dro bare til lokal jordmor. Jeg er ikke glad i sykehus, så det får vente til riene varer 1 minutt og blir regelmessige med noen få minutter i mellom over litt tid. Min kjære samboer har lastet ned rieteller app. på mobilen sin, så vi er klare for å telle ;)

Håper virkelig det! Masse lykke til

Skrevet

uff, det må virkelig være frusterende.... Får håpe at du veldig snart er i gang igjen. Gjør de tiltak på føden hvis det ikke tar seg opp av seg selv?

Masse lykke til!! Vi får satse på at du holder den lille i løpet av natta;)

Skrevet

Har du født MissisJ? Var spent på om du kom i gang igjen....

Skrevet

hei. Nei desverre,så har den lille ikke kommet enda. Riene viser seg å ha effekt på åpningen da,selv om de ikke er regelmessige. De setter det igang på lørdag trodde jordmor. Fikk time kl 9 nå til lørdag. Men ellers så er det blødninger,og et par kraftige tak i timen som preger dagen. De skjekker babyen med jevne mellomrom,men han har det fint så da venter di....selv om jeg er 5 dager overtid. Jordmor sa at jeg kunne se det positive i det og at siden åpningstiden fordelte seg over en lengre periode ville fødselen virke kortere og mindre smertefull......man får se det positive i det:) enn du da sonnenshine har du fødet?

Skrevet

å, stakkars deg! Jeg var sikker på at du har født;) Ligger du på sykehuset eller er du hjemme?

Nei, her skjer det lite. Som nevnt gikk den ytre fostervannshinna på søndag...

Rolige dager etter dette. I dag er kynnerne kraftige og magen har vært veldig "spent" men jeg tørr ikke tro på at det er et tegn. Jeg har jo enda 12 dager til termin.....

Lykke til! Du får melde hvis det skjer noe spennende da ;)

Skrevet

wiiii- vannet har godt og jeg har svake rier! Var på kontroll på sykehuset, alt bra. Så nå er vi hjemme og venter på fortgang. kanskje vi er likt på sykehuset likevel ;)

Skrevet

åh så heldig du er:) jeg er fortsatt hjemme å venter på at det skal komme regelmessige tak. Håper vi får kommet oss på sykehuset snart,så kanskje vi får barseltid sammens:) du må gi tilbakemelding på hva som skjer....er skikkelig spent jeg nå!

Lykke til....og håper vi treffes:)

klem

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Riene har blitt virkelig vonde, varer i 40-60 sek og kommer i 12-15 min mellomrom. Begynner å bli litt sliten siden jeg har drevet på siden i går kveld og sovet kun 2 timer. Håper det går raskt nå og at jeg snart kan dra til sykehuset.....

Skrevet

åh jeg er såååå glad på dine vegne. Her skjer det ikke så mye. Skal gå en tur med hunden å se om det hjelper litt. Blir helt deprimert av å gå å vente. Håper du kommer deg på sykehuset iløpet av kvelden,og at jeg joiner deg iløpet ac natten. Krysser fingrene for det i allefall!

Lykke til

ps:hold meg oppdatert da:)

klem

Skrevet

har dere fått noen babyer enda?

jeg har hatt rier som kommer å stopper etter noen timer i snart to uker..... det er så kjedelig å slitsomt. håper det skjer noe hos meg snart å..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...