Gå til innhold

Hun vil ikke ha mme lenger (7 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 6 mnd kontroll sa HS at vi bør kutte ned på melka, som hun da fikk 2 ggr pr dag. Nå gir vi henne grøt, fruktmos, middagsglass, kveldsgrøt og melk når hun kommer i senga. Men hun vil ikke ha melka lenger, og om hun ikke får grøt så våkner hun iløpet av natta og vil ha melk da.

Noen tips? Det funker ikke å gi mindre grøt, hun vil likevel ikke ha så mye melk. Er jo massevis at vitaminer og næringsstoffer i melka, så synes jo det er i tidligste laget å slutte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun bare er litt mme-lei? Lillegutt hadde også en periode da han var 7-8mnd hvor han nektet å drikke mme. Fikk i det meste i han 50ml pr dag. Det varte et par uker, og nå er mme kjempe poppis igjen :)

Hadde samme greia med grøt også, men gikk kjapt over igjen det også :)

Skrevet

Dette lurer vi og på, vår jente er snart 7.5mnd nå.

Hun får flaske 06 drikker ca 200ml, 12.45 ca140 og vi tilbyr rett før leggetid, en times tid etter grøten, da maks 100ml.

Av andre med erfaring får jeg beskjed om at hun må få disse måltidene med grøt, men vet sannlig ikke hva som er riktig.

Ellers spiser hun grøt kl 9.30, skive etter melk kl 12.45, middag og frukt 15.30-16, grøt 17.30-18 og melk 18.55.

Skrevet

Hvor mye drakk hu i døgnet siden de så du skulle kutte ned? Jeg får ikke i sønnen min på 6 1/2 mnd melk, derfor blander jeg grøt i melka og får i han 400 ml melk i døgnet på den måten. Hva får du i henne nå? Hvis du prøver velling blir hun iallefall mett og får melk.

Skrevet

Tror kanskje det er for at hun er mett, egentlig. Vi har alltid gått rett fra kveldsgrøt til stell og så rett i senga hvor hun har fått melk. For hun tar jo flaska til andre tider på døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...