Gå til innhold

til dere som er sykepleiere/leger o.l.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er nyutdannet sykepleier. var liiivredd for å gjøre noe feil. men har blitt tryggere i jobben og jeg vet hva jeg kan og hva jeg ikke kan. det er viktig. oppsøker såklart hjelp når det er noe jeg ikke kan eller når dt er noe jeg ikke forstår helt...

er utdannet sykepleier, og opplevde som nyutdannet at et menneske fikk resp.stans etter en rutineoperasjon (på privatklinikk). Mannen døde senere av skadene. Det var helt grusomt, sak med Helsetilsynet osv.

Har ikke jobbet som sykepleier siden. dette var i 2007.

Vektlegger at dette ikke var min skyld.

Jo, veldig redd for å gjøre feil vurderinger. Det verste er i grunnen å jobbe kveld på sykehjem. Da er man ofte helt alene sykepleier for hele hjemmet og har hovedansvar for veldig mange pasienter. Både de som bor på sykehjem, omsorgsboliger og som mottar pleie hjemme av hjemmesykepleie. Gikk ofte hjem med en dårlig følelse når jeg ikke hadde noen likestilte eller over meg å rådføre meg med.

Jeg er ambulansearbeider. Det var sånn hos meg i starten også, men jo mer erfaring man får jo tryggere blir man. Vi har gode rutiner for når vi gir medikamenter f.eks, makker sjekker alltid ampullen i tillegg til meg slik at begge ser at det er riktig det vi gir. Jeg har kolleger som har gitt adrenalin istede for afipran, og gitt cytotec istede for plavix, så feil skjer, og vil nok skje igjen, derfor det er viktig med gode rutiner. Det er mye stressende situasjoner så det er fort å gjøre feil, eller tenke feil men vi er heldigvis alltid 2 personer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...