Gå til innhold

Selge bil uten bilforsikring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Driver du å kjører uten forsikring?? Lite lurt. Du kommer til å bli gjeldsslave hvis du forårsaker ulykker og død.

Hadde syntes det var flaut å skulle selge en bil uten forsikring.

Og som potensiell kjøper hadde jeg ikke kjøpt den bilen. Fordi du ikke utviser normal adferd og derfor mulig kan holde unna relevante opplysninger. Føles småkriminellt ut. Nei takk!

MEN står bilen parkert/ikke i bruk er det ok.

Annonse

HI skriver ikke noe om at hun kjører med bilen og det er helt vanlig at en selger avslutter sin forsikring siden ny eier må tegne ny forsikring for å få omregistrert bilen. En selger aldri en bil med forsikring. Forsikring er noe du, som ny eier av en bil, må ordne selv i ditt navn.

Altså, hvis du ikke holder bilen forsikret så er du pliktig til å levere inn skiltene på bilen. Det er ikke lov å kjøre en bil uten ansvarsforsikring, og hvordan tenkte du da at noen skulle kunne prøvekjøre bilen? Hvis noen vil ta den slik den står så må de regne forsikring før de henter bilen...

Hva er egentlig problemet med å forsikre den? Du får tilbake det du har betalt for mye når du sier opp forsikringen.

Selv ville jeg ikke kjøpt bil fra deg, ville bekymret meg både for vedlikehold og useriøsitet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...