Gå til innhold

Det perfekte feriested; flytur rundt tre timer, behagelig temperatur for småbarn, billig å leve, hotell på stranda, hvor er det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gul stjerne

Men klimaet er jo som Oslo, og jeg vil ha sydenvær :) Altså vil jeg til syden ei uke, og jeg tror det kommer til å skje rundt skolestart.

Tips meg :)

Annonse

Mallorca?

Men det er jo ikke så billig å leve der da...eller, billigere enn norge er det jo:)

Ellers tror jeg du må reise litt lenger, Tyrkia, Tulgaria, Romania osv.

Om du orker å lete deg frem så finnes det en del fine steder rundt lake Balaton i Ungarn

http://www.destination360.com/europe/hungary/lake-balaton

Og her slipper du unna de fleste skandinaviske turistene, men det er nok er del østerrikere der da:)

Men fint altså, og ungarere er veldig hyggelige mennesker!

Vet ikke hvor du reiser fra, men reiser du fra Østlandet vil jeg anbefale en tur med Ryan Air til Sicilia fra Torp. Det tar 3 timer, er nydelig mat, ganske billig og vi bodde på et bra hotell på stranden da vi var der for 2 år siden. Anbefales!

Dra til Balaton sjøen i Ungarn. Det er helt fantastisk der. Har vært i en liten by som heter Siofok. Kjempefint, bare vær litt obs på akkurat den plassen siden det kan være endel ungdommer der og litt fyll om kvelden. Men hadde lett dratt til et anna sted rundt balaton sjøen :)

Annonse

Da vi skulle til "syden" for første gang i fjor, med 6,5åring og 3 åring lette vi også først etter korte flyturer.

Vi endte opp på GranCanaria, med 5t50min flyreise. Av den grunn at vi vet mat og klima der er veldig enkelt og takle for de fleste,samt at batkeriefloraen er veldig lik vår. OG vi fant mange hotell som var barnevennlig og rimelig...Var utrolig spent på reisen, men det gikk SUPERT:..På bilturer kommer vi oss liksom 4 timer kjøretur i løpet av 10 timer som maks..Da sover de 2 av disse:o) SÅ gjett om spenninga var stor. Men ungene taklet flyreisen kjempebra! VI reiste på ettermiddagen nedover og var på hotellet ca 1100 lokal tid, som ca var midnatt her (tror jeg) og vi reiste hjem derifra med fly i 0700 tida, som er 0800 her, så flyTIDENE var veldig gode og forholde seg til også:o)Vet ikke om flyturen er det som er bekymringen deres og som setter grensen til 3t..Men det er noe HELT annet på fly enn med bil:o) Det er film, radio, man kan ha med spill og man sitter SAMMEN med ungene hele tiden. Man kan kose, spille, lese og være sammen på en helt annen måte. Blir en intim og sosial del av ferien bare....Busstur flyplass/hotell bør kanskje heller være så kort som mulig..DEN var litt verre:o)

I år reiser vi til Rhodos og det er visst 4t 30 min reise dit også fra vår flyplass..Da reiser vi 0400 fra Norge, og må være på flyplassen 0200,....DET blir spennende det:o) Og det er nesten 6mil flyplass/hotell....På GranCAnaria tok det under 1,5 time fra vi gikk av flyet til vi var på hotellet!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...