Gå til innhold

ENDELIG fått en gutt som sover mer enn 20 min om gangen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, det er så godt! Før har han bare tatt powernaps og vært våken i 2-3 timer om gangen. Noe som er utrolig slitsomt for meg. Men i går sov han nesten 4 timer i strekk og nå har han sovet i 3 timer. Hellig fryd og lykke. Jeg er så glaaaaad :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, du er heldig!

Her er det 30 min, maks en time!

Skrevet

åh, noen gode råd? jeg prøver nå å amme liggende i vår seng. hvis han sovner da, så kan han sove 1-2 timer :) hvis han ikke sovner under amming, så funker faktisk fotmassasje! sitter bare og gnir på føttene hans en 5-10 min, så sovner han.

men som oftest blir det 20min- halvtime...S-T-Ø-N-N!!

Skrevet

Jeg vil også ha gode råd:) Hvor gammel er babyen? Her er det max ti min, men sover godt i sjal/sele da..

Skrevet

Han er 6 mnd. Skulle ha begynt mye tidligere med rutiner som vi gjorde med jenta vår. Da var det sovne av seg selv når hun var 2 mnd om kvelden og i vogna. Vugget bare mindre og mindre på den.

Nå har jeg latt lillegutt styre og holde på en god stund i vogna si og til slutt blir han kjempesliten og sovner. Gråter han vugger jeg litt på den. Og så har vi faste tider han skal sove. Rundt 11 tiden om morgenen og rundt 14-15 tiden på dagen. Og kanskje en liten dupp rundt 17-18 tiden. Virka som at det har funka veldig bra :D Han er våken rundt 2,5-3 timer.

Hadde aldri trodd dette skulle skje. Men nå som vi har fått rutiner er de gull verdt. Var vanskelig å få det til men fungerer kjempebra nå :)

Skrevet

Og prøv å gi LITT fennikelte med skje etter hvert måltid. Da kommer som regel rapene innen noen minutter. Slipper man å få en overtrøtt baby som hyler pga magevondt :)

Skrevet

Hurra, og gratulerer! Ingenting er deiligere enn en opplagt baby som har sovna av seg selv og fått sove nok.

Vi oppdaga også veldig tidlig at rutiner var tingen, vi begynte da snuppa var 2 mnd, med å legge henne til faste tider, uten unntak, og hun sover enda på de samme tidene (3 ganger om dagen, mellom 40 min-2 timer).

Skrevet

Ingenting er bedre enn det nei :D

Ja, bare litt slapp denne gangen siden det er siste babyen min. Vil beholde babytida så lenge som mulig men har innsett nå at han vokser til uansett om jeg vil det eller ikke :P

Har bare vært positivt med rutiner her også egentlig. Jenta vår på litt over 2 år eeeeelsker å legge seg i senga si og ligger der helt til hun sovner. Blir hun tørst får hun vann men ikke noe anna. Hun er en sovegris da så. Sover til 9-10 tida om morgenen. Godt med ferie! hehe

Skrevet

Gratulerer. Må kanskje finne frem rutinene her igjen når fars ferie er over på mandag. Gutten vår har blitt svært tilpasningsdyktig og har dubber i bilen, bæreselen og på fanget mitt, og det funker jo fint med mobil ferie. Men frister å få til litt lenger soveøkter i vogna på dagen nå. Hvis man har faste sovetider, hvordan vet man da hvilke tider som er riktige og hvor mange/lange dubber som trengs? Min er 5 mnd og sover ca 4 dubber ila dagen.

Skrevet

Jeg slet også med å finne de riktige sovetidene for lillegutt men han spiser hver 3.time så da begynte jeg å gå ut i fra det.

Det er lurt å skrive opp når de spiser og så når du merker de begynner å bli trøtt. Her går det som regel 2- 2,5 time så blir han trøtt og sovner. En kort dupp på formiddagen, en lang på tidlig ettermiddag og en kortere rundt 18 tiden.

Han får IKKE sove etter kl 19. De korte varer sånn ca fra en halvtime-time og den lange har blitt opp til 3 timer (noen ganger 4) :D Da har han fått grøt før han blir lagt så han er god og mett :) 3 dupper er det vanligste når de begynner å bli rundt 5-6 mnd. Før det går det litt i histen og pisten. Så i rundt 9 mnd alder har vi brukt å gå ned til to dupper. En på formiddagen og en på ettermiddagen.

Håper dette hjalp litt :)

Skrevet

Kan jeg spørre mellom hvilke tider din sover om natta? Her har det variert i det siste, men lar jeg han sove så mye som 3-4 timer midt på dagen (skjer bare i bilen, på godt og vondt) så har han vært lys våken til 22.

Skrevet

Jada :) Han får siste måltidet rundt 20-21 tiden og da sover han innen kl 21.30. Han blir trøtt pga han ikke har sovet siden 18-tiden og i tillegg fått mat da slokner han fort. Heldigvis. Og så sover han hele natta til 6-tiden. Men har også til tider sovet helt til 8 uten mat.

Han kunne plutselig være våken til 22-23 før så jeg måtte gi han et måltid til. Men etter jeg skjerpet meg på rutinene har det gått mye bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...