Gå til innhold

Mens-termin vs. UL-termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oioi, tiden går fort! Kan huske at det var igår jeg var hos legen å fikk vite at jeg var 7uker på vei!

Nå er det BARE 8dager til mens-termin, og 12dager til UL-termin!

Blir iallefall kjempe spennende å se hvilke av disse som stemmer..

Har vært mye plaget med kynnere og modningsrier de siste 3uker, så nå må det sannelig skje noe snart..

Ble strippet på fredag, og deler av slimproppen gikk på lørdag. Etter det begynte steeeeerke "rier"(?) som tok skikkelige tak i ryggen og vanvittige "mens-smerter", som kom med 4-10min mellomrom og varte i 40-70sec! Men tror du pokkern ikke at de avtok etter jeg tok en varm dusj og når jeg skulle legge meg?! *skuffet*

Må iallefall si at man blir sliten av å ha mens-smerter hele tiden, og jeg som hadde glemt hvordan det var..

Så nå sitter jeg her og klarer nesten ikke bevege meg pga. kynnere(?), og skikkelige stramminger nede i magen samt en meget aktiv liten mini magen. (Sovet dårlig inatt)

Jeg tror at mens-termin stemmer, og det har jeg vært sikker på ganske lenge ettersom at magemålene alltid har ligget over "kurven" og siden legen min nærmest er FAST bestemt på at UL-termin ikke stemmer..

Noen andre som er nært termin? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj oj, det er så spennende, og slitsomt, når det nærmer seg og man kjenner att kroppen jobber skikkelig. :)

Er selvfølgelig ikke gøy med menssmerter og stikking og alt det der, men da vet vi jo at kroppene våre er igang, ikke sant.

Ja, jeg er ganske nære i alle fall. Har to forskjellige ul-terminer, men endelig idag så tror jordmor mer på den tidlige terminen (20 juli) en den sene (2. aug) :) som også stemmer bedre med egne beregninger. (se mitt glad inlegg over ditt:)) Han er tydlighvis stor lillegutt, hodet er festet og symfysemålet er 35.. hva er ditt symfysemål?

Hadde en runde for noen dager siden med vonde sammentrekninger hver 10. minutt i noen timer men det gav seg etterhvert... og har ikke sett noe til noen slimpropp heller.

Høres ut som om du er nære da;)

Skrevet

Ja, det merkes at kroppen jobber ekstra :P

Hodet festet seg i uke 36, og symfysemål i uke 38 var på 36 :) Så noe skjer iallefall! :D

Hører at det er ikke alle som merker noe til den "berømte" slimproppen, men så vidt jeg har skjønt så kan man miste den flere uker før fødsel. Huff, håper lillegutten kommer ut snart! :D

JM har ikke nevt noe om hvor stor han er, men er vel på gjennomsnittet siden han var ganske liten på første UL i uke 18..

Håper det skjer mer hos deg snart da, er så spennende dette ! :D

Skrevet

Å så spennende - høres ut som dere er nære fødsel begge to :o)

Jeg har menstermin 16. juli, og UL termin 23. juli.

Til nå har jeg bare hatt mensmurringer og "stikninger" nedentil og i lysken. Først siste dagene jeg lurer på om jeg har fått milde kynnere, for magen blir hard og det jeg kjenner er ikke spark/bevegelse fra lillegutt.

Er så spent nå, og håper han kommer ut snarest, da jeg sover bare dårligere og dårligere og ryggen blir bare vondere og vondere :( Jaja, der kom det litt klaging fra meg ;)

Hvor skal dere føde ? Jeg har plass på ABC :)

LYKKE TIL, håper alle vi fødeklare får premiene våres snart ;)

Skrevet

Jeg har mens- termin om 8 dager og UL-termin om 14 dager. Utrolig spennende dette her! :) Holder fremdeles en liten knapp på min termin, men vi får se:) i uke 38 hadde jeg 34 i symfsemål tror jeg. (rett over den røde streken)

Jeg skal føde i Kr.sand

Skrevet

Får håpe man er nærme iallefall. Vil se lille mini NÅ! :P

Jeg har mens-termin 19juli og UL-termin 23juli, så er ikke mye sprik imellom akkurat, men jeg har mest tro på 19juli :)

Vi har lov til å klage(syns jeg)..! :P

Jeg skal føde på UNN i Tromsø =)

Skrevet

Jeg hadde menstermin 6.7 men har ikke UL termin før 25.7.

Hatt rier/maserier hver eneste kveld siste uken! Veldig vondt og slitsomt. Dabber alltid av igjen før det blir skikkellig regelmessig. Torsdag forrige uke fikk jeg sjekket livmorhalsen. Den hadde flatet helt ut, var myk og det var 1 cm åpning. Frem til da lurte jeg på om det var kynnere, men fikk bekreftet at det var rier med litt virkning. Så jeg håper virkelig at all den andre kveldsvondte også har hatt litt effekt, så det er mer åpning nå.

Har tidligere gruet meg veldig til fødsel, men nå er jeg KLAR!!! he he. Slitsomt om dette skal vare i 2 uker til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...