Gå til innhold

familien min misliker samboer, vurderer å få et barn til.

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, så prøver meg her.

Jeg og min samboer har et godt og stabilt forhold. Problemet er bare at samboeren min er noe spesiell når det gjelder å gi "gode" råd, og veldig redd for at andre skal ødelegge tingene hans. Dette er noe jeg er veldig klar over, og har lært meg å takle.

Min mor, liker ikke måten han snakker til meg på, "retter" på meg og gir "gode" råd. Derfor misliker hun ham på det sterkeste og anbefaler meg å gå fra ham. Hver gang vi har møttes de siste årene har det blitt krangling, pga at hun misliker hans oppførsel. Hun klarer ikke se lenger en hennes egen oppfattning og hvordan hun leser ham. Jeg har ikke problemer med måten han er på, og han mener heller ikke noe vondt. Han elsker meg høyt og vi har et helt vanlig liv i hverdagen.

Problemet mitt er som følger: Vi har en datter på 18 mnd og vurderer sterkt å prøve på et barn til. Gruer meg bare til å fortelle det til familien min i frykt for hvordan de vil reagere, når jeg blir gravid. Redd for at de vil mislike barnet, pga hvem som barnets far. Orker ikke tanken på å si i fra til dem, heller vente til barnet er født. Noe som er veldig feigt.

Skal legge til at jeg har grått masse over det jeg føler er tapet av familien min, ettersom de ikke klarer å respektere oss, min samboer, datteren vår og meg, som familie. Er lut lei kranglingen over dette. Men samtidig orker jeg ikke miste dem, les mor far bror søster. Noen gode råd til en fortvilet person?

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ingen råd til deg.

Familie er man født med venner og livsledsagere velger man selv.

Håper virkelig det ordner seg, og at familien din snart skjønner at du mener alvor med denne mannen.

Som du sier selv, du elsker ham virkelig, itillegg er han far til ditt (snart dine) barn.

Hva med å gi moren ditt et ultimatum?

Si at dere gjerne kommer på besøk, men begynner hun å kritisere igjen, drar dere med en gang. Så dersom hun ønsker å se barnebarnet må hun skjerpe seg....

Her bør vel alle vise hensyn. Om en mor har problemer med hvordan en mann snakker til sin datter, så bør kanskje denne mannen gå inn i seg selv. Som du sier så er han litt spesiell?

Uansett så er det ikke råd ang din samboer du ønsker, men hvordan du skal forholde deg til din mor - også evnt. om det skulle bli flere barn.

Jeg synst du skal ta en samtale med din mor. Mulig hun kritiserer og virker litt vel drøy, men kanskje hun også er redd. Redd for at du ikke har det godt, at du blir hakket på og passet litt vel nøye på.

Hør hennes historie og så si din egen. Prøv å komme til en ordning. Si at du planlegger en fremtid med han.

Du skriver at ditt samliv er noe du har taklet. Synst det høres så trist ut. Du skal ikke takle dine manns problemer - dere skal takle dem sammen. Gjør han noe for å bedre seg selv?!

Ikke bli blind på kjærlighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...