Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Del Skrevet 11. juli 2011 Flere som merker dette? Jeg er plutselig blitt veeldig usikker på meg selv.. har veldig mange tanker slik som om kjæresten egentlig liker meg lengre, at jeg føler meg stygg og feit selv om jeg har lagt på meg bare passelig og vet at jeg skal jo legge på meg som gravid. Orker mindre og synes det er fælt å ikke greie like mye som før og bekymrer meg for hva folk egentlig tenker om det selv om jeg vet at det også er normalt når jeg er så langt på vei som jeg er nå. Utrolig slitsomt! Gråter også mye lettere enn før, og de negative tankene kan ta helt av innimellom! Hvorfor tenker jeg disse tankene når fornuften egentlig forteller meg at det er helt teit? Tenker mye på om samboeren min egentlig liker meg, hehe, er jo ganske absurd egentlig.. sa det til ham også og han forsikrer meg om at han selvfølgelig gjør det, men føler da at han bare sier det fordi jeg spør Uff føler meg som en skikkelig sårbar og usikker person som higer etter bekreftelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #2 Del Skrevet 11. juli 2011 Tror mange kjenner seg igjen her, deriblant jeg selv... Er en myte at alle synes det er så fantastisk å gå gravid. Jeg føler meg feit og ekkel , og har fått skikkelig uren hud etter jeg ble gravid og er full av kvser og nupper overalt, som jeg skulle vært 14 igje. Kjæresten min og jeg har gått fra å ha sex ca daglig til å ha sex 2 ganger i mnd, for han har ikke lyst på... Føler seg ikke noe bedre av det kan man si. Mange som spør hvor mye jeg har lagt på meg osv (20 kg!) og det synes jeg er veldig ubehagelig og får meg til å føle meg veldig usikker. Man kan ikke kontrollere hvordan man tenker og føler, og mange dager blir jeg og sånn at jeg griner av alt mulig. Jeg trenger også ekstra oppmerksomhet, og merker selv at jeg higer etter å å det Spør også den stakkars samboeren min hele tiden, om han synes jeg er pen, om han liker kroppen min nå som jeg er gravid, osv osv Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke, men du er hvertfall ikke alene, om det er noen trøst Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei takk for at du svarte, veldig godt at jeg ikke er alene om disse tankene Føler jeg også spør kjæresten min mye om han liker meg og kroppen min nå, og tåler ikke småspøker så veldig bra lengre, selv om jeg ellers synes det er greit å bli småertet av ham (for den tonen er vi vant til å ha) så er det ikke like ok nå. Får bare håpe at dette går over når jeg er ferdig med å være gravid, men bekymrer meg også for hvordan det blir etter fødsel, for man er vel full av hormoner da også? Og ser for meg at jeg ikke kommer til å like kroppen min så godt da..vet det er veldig overfladisk å tenke så mye på kropp, men jeg er vant til å være slank og føle meg vel så det preger meg faktisk en del..mer enn jeg vil! Håper min fornuftige side får komme til overflaten mer etterhvert..denne selvmedlidende sytedama begynner jeg å bli litt lei av Føler at jeg ikke har riktig kontroll over meg selv lengre når jeg gråter så lett og når negative tanker får ta grobunn i meg :/ Enig ang at det kan være en myte å ha det så fantastisk når man er gravid, iallefall tror jeg ikke det kan være sånn for alle. En ting er alle de fysiske plagene, men jeg var ikke helt forberedt på de psykiske. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #4 Del Skrevet 11. juli 2011 Til 14.19 men hvorfor vil ikke kjæresten din ha sex da? Er han kanskje bare redd for å skade barnet/deg eller noe? Skjønner godt at du blir usikker av det da! Det hadde jeg kommet til å blitt også, føles jo som et ganske sterkt signal på at man ikke ser bra ut liksom. Men som jeg skrev i begynnelsen så kanskje han bare tenker på helt andre ting, har jo hørt om at noen menn blir redde for å gjøre noe galt, eller tenker mye på at det er en baby der inne og kanskje ikke tenner like mye da f.eks og da har det jo ingenting med deg og din kropp å gjøre HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #5 Del Skrevet 11. juli 2011 14.19 her igjen Han sier han ikke føler for det, (at det ikke har noe med kroppen min å gjøre at jeg har blitt større osv) men føles jo ikke sånn. Kan (bokstavelig talt) stå å olje inn puppene naken etter en dusj, og han ser ikke på meg en gang. Mannen som før ikke klarte å holde fingrene vekke... Han sier han ikke liker tanken på babyen i magen (den delen ser jeg faktisk) men tror nok ikke det ene og alene er grunnen gitt, det føler jeg godt når han tar på meg / ser på meg osv, og det er veldig sårt...Tror mange sliter med den psysiske delen ja, har hvertfall noen venninner som har det på samme måte som jeg / vi. Mye hormoner ute og går... Vet ikke om det blir bedre etter fødselen, men jeg håper det. Hvis ikke skal jeg hvertfall snakke med jordmor / lege om hvordan jeg føler det, og ikke gå og dvele med alt selv... Er også vant til å ha vaskebrett nærmest, og være greit fornøyd med kroppen. Er nok overstadig bekymret for strekkmerker osv, og merker det opptar mye av tankene mine om hvordan jeg vil se ut etter en fødsel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Del Skrevet 11. juli 2011 Man får jo ikke bedre selvtillit av det iallefall, får vel være glad kjæresten min vil ha like mye sex som før. Men trøsten er jo at du blir jo deg selv igjen etterpå og at slik du er nå ikke er den du er til vanlig. Er nok lurt å snakke med jordmor eller noen, har gjort det selv og de tar det veldig på alvor, hun er vel redd jeg skal få fødselsdepresjon eller noe.. men føler meg jo frisk på en måte, er bare periodevis dette, svinger sånn. Ja dette med at kroppen forandrer seg så mye som den gjør er ikke barebare for alle..føler jeg ikke har lov til å klage på det på en måte, fordi det er jo fantastisk at man kan bli gravid og bære fram liv og det er jo ubetydelige overfladiske ting å tenke på, men likevel tenker jeg på det og det går jo på selvtilliten det også pluss at jeg får dårlig samvittighet. Får bare prøve så godt vi kan å se det i et større perspektiv og huske hva som faktisk betyr noe HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #7 Del Skrevet 11. juli 2011 Enig med deg der ja Får av og til dårlig samvittighet som sitter og klager og synes synd på meg selv. Er jo såklart i ekstase over å være gravid, og synes graviditet er en vakker ting, bare føler meg ikke alltid vakker Hadde nok hjulpet om jeg hadde følt at kjæresten "begjærte " meg mer. Men er jo barne noen måneder, så er man sitt gamle selv igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Del Skrevet 11. juli 2011 Sånn var jeg i begge mine svangerskap. Vant til å være slank og "pen", og følte meg elendig som gravid, stor og tung (selv om jeg ser på bilder at jeg egentlig var ok). Tror det er helt normalt.. De to første mnd etter fødsel var grusomme, begge gangene. Null system, fortsatt stor mage, dårlig med søvn og mistet all frihet. Vært skikkelig råtten mot mannen min begge ganger, sagt at jeg skal flytte osv. Heldigvis går det seg til, etter tre mnd er det meste tilbake til normalen, både hormonene, søvnen og kroppen. Skal ikke ha fler barn pga svangerskap og den første tiden etter. Klarer ikke kontrolere meg.. Men, overlykkelig for de nydelige barna jeg har! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143392972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #9 Del Skrevet 11. juli 2011 16:24 har du sagt det til kjæresten da? Hvordan det får deg til å føle deg når du han ikke har lyst på sex med deg..ofte hjelper det å si til gutter at de skal tenke enn hvis det var omvendt, hva hadde du følt da. Men selvfølgelig skal du ikke tvinge ham heller Som du sier, snart er du ditt gamle jeg igjen, og det er jo den kroppen du skal ha alltid og han vil jo ha deg da 16:28 godt å høre at det har gått seg til og tilbake til normalen etterhvert Man hører jo mye om hormoner og humørsvingninger når det gjelder graviditet, men hadde ikke tenkt at det skulle utarte seg på denne måten..jeg blir liksom ikke sint/sur, men bare veldig usikker på meg selv. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143393206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #10 Del Skrevet 11. juli 2011 16.24 her igjen Ja har prøvd å si det til han. Da svarer han bare at han synes fortsatt jeg er sexy selv om jeg er større og har en stor mage, men at han synes det er "rart"... Og da mister jeg lysten på å prøve / kle meg i sexy undertøy osv, for jeg tror virkelig ikke han synes det er så pent å se på. Han skjønner liksom ikke helt at han sårer med kommentarer, som da han nettopp holdt opp bh'en min og små-lo mens han sa "jizez, litt av noen mugger du har fått" , "eeeh ja jeg er gravid" !!! Takk for oppmuntring da, og ja jeg håper jo jeg får noenlunde tilbake den kroppen jeg hadde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143392591-gravid-og-d%C3%A5rligere-selvtillit/#findComment-143393468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå