♥Spirevipp♥ Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Var nettopp hos jordmor, og alt står bare bra til med med både meg og baby. Hun kom med en skikkelig grimase når hun kjente hvor langt ned i bekkenet veslegutt lå, men hun sa bare at jeg var skapt for å føde barn. Er redd dette vil bli en styrtfødsel, men på den andre siden håper jeg for guds skyld at babyen kommer snart. Jeg har da aldri vært på overtidskontroll før, så hva kan jeg forvente meg? Er det ubehagelig/ vond? Vil de evt sette igang fødsel hvis jeg er såpass moden for det? Please anyone?
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Så spennende, nå har du snart babyen ute! Overtidskontroll kan være ubehagelig, men ikke veldig vondt. De sjekker åpning og kanskje de stripper deg (tøyer livmormunnen med fingrene) for å se om ting kan starte av det. Hvor langt over er du? Meningen med overtidskontrollen er vel å legge en plan for å sette deg i gang dersom barnet er stresset eller du ikke føder innen en viss dato. Men alt var jo bra hos jordmor, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg. Og det beste er jo at det hele setter i gang av seg selv. Masse lykke til!
NostraStoria Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Så spennende! På overtidskontrollen så sjekker de modning/åpning og baby, du får samtale med spesialist. Mulig de tøyer deg godt også...det gjorde de med meg sist jeg gikk gravid, snakk om røsking! Fikk beskjed fra spesialisten om at jeg skulle gi beskjed når det ble for vondt. Måtte hyle til og si stopp til slutt, det gjorde sykt vondt. Så han var en god del mer hardhendt enn jordmoren jeg gikk til. Det som skjer er at en spesialist skal vurdere igangsetting på deg og eventuelt gi deg en dato.
♥Spirevipp♥ Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2011 Takk for svar...nå håper jeg veslegutt bestemmer seg for å komme i kveld Det hørtes ikke noe særlig ut å bli røsket i nedentil...men men det er jo værre ting i vente. Uff, nei nå fikk jeg nesten litt panikk!!!!
Peispå! Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Dette blir bra! Får håpe de stripper deg og kikkstarter fødselen:-) Regner med at du er mer enn klar nok for det nå!
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Ser noen har kommentert opplevelsen med overtidskontroll og tøying som vondt. Synest ikke du skal bekymre deg for det. Noen opplever det som ubehagelig, men ikke alle. Har en helt annen erfaring da jeg var til overtidskontroller sist, var til 2 stk , med tøying, ul, sparketest, og synest ikke det er noe å kvi seg til. Jeg er selv 9 dg over nå og har fått overtidstime på torsdag, da er jeg 12 dg over og jeg: Gleeeeder meg til den timen!!! Lykke til!!
Simen og Julie Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 vill bare si at jeg blei "strippet/røsket" i sist, og merket nesten ikke noe til det... minnet meg bare om en vanlig gynekologisk undersjøkelse , sånn smertemessig sett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå