Gå til innhold

Gran Canaria eller Tenerife i desember, men hvor?

Anbefalte innlegg

Denne julen er vi uten barn og vi planlegger en uke i litt varmere strøk. Vi gidder ikke betale for mye, så det blir enten Gran Canaria eller Tenerife. Noen som har noen anbefalinger til oss? Vi ser for oss en plass hvor det er litt folkeliv på kveldene, og har ikke behov for en plass med fyll og spetakkel.

Fortsetter under...

Jeg kan på det aller aller varmeste anbefale Mogan på gran Canaria:)

Et nydelig sted med gode restauranter, en liten strand, trange gater, masse blomster og utrolig hyggelige mennesker.

Jeg bodde en periode på GC og Mogan er en Oase blant alle turistmaskinene. Ellers så er Las Palmas også kjempefint da.

Høh, 11 grader på Gran Canaria i desember liksom. Da skal du være skikkelig uheldig altså:)

Desember er skikkelig Scandi sesong på Kanariøyene og det er som regel varmt og godt. Ikke som i sommermånedene selvsagt, men da er det jo alt for varm der, selv for en Oslo jente som liker å bade i minst 20 grader.

Jeg anbefaler også Mogan på det sterkeste! Var der selv en uke rett før jula 2008. Rundt 20 grader, og deilig sommervær.

Fantastisk hyggelig liten by, så mange koselige restauranter rundt havna. Vi bodde på Cordial Mogan Playa (tror jeg det het). Fantastisk hotell :o)

Om jeg skulle reist uten barn hadde jeg reist all-inclusive til Egypt jeg :o)

Annonse

Har aldri vært på Tenerife. Feiret jul i Mogan i fjor og hadde det helt fantastisk. Temperaturen var oppe i 30 grader noen dager og ellers rundt 20, sol nesten hver dag, veldig lite regn. Vi bodde på Casa de Juan som ligger ved enden av promenaden, men siden du ikke skal ha med barn ville jeg heller bodd på et hotel. Cordial så flott ut, passe avstand til stranda. Gikk fint ann å bade, men vi foretrakk bassenget siden vannet ikke alltid var av det reneste. En veldig hyggelig by uten masse bråk og fyll på kveldene. Vi skal tilbake i desember!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...