Gå til innhold

Ammepumpe, erfaringer???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hvor ofte du vil trenge den. Du kan sikkert godt vente med å kjøpe til babyen er ute, så du kan se det an. Er du heldig, trenger du ikke i det hele tatt. Jeg brukte Avent manuell med førstemann - og fikk senebetennelse i armen. Men jeg hadde lite melk og måtte pumpe hver dag, flere ganger om dagen.

Denne gangen har jeg flesket til og kjøpt en Medela elektrisk dobbelpumpe, fikk en som hadde vært brukt en måned fra en bekjent. Ser også at det selges mange på Finn. Dersom du trenger å pumpe mer enn bare sporadisk, så vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe manuell pumpe.

jeg angret som en ulv på at jeg ikke hadde kjøpt før babyen ble fødd sist! det var lørdags ettermiddag og butikkene var stengt, jeg var så sår at babyen ikke kunne suge, kom mer blod enn melk.. så der og da skulle jeg gjort hva som heldst for å få tømt puppene altså!

mandags morgen sto jeg utenfor da apoteket åpnet og kjøpte meg manuell pumpe.. denne fungerte greitt, men det var ganske mange deler som var kjeitete å vaske og om en ikke monterte de riktig så fungrete den ikke..

så den ble ikke brukt så ofte..

har tenkt å bruke den igjen nå, men om det er like mye styr nå og større behov for pumoing, så kjøper jeg glatt eletrisk i stede!

Annonse

Jeg kjøpte først Avent sin manuelle. Herregud... en skikkelig treningsøkt å bruke. Glipper hele tiden og som det sies over her en haug med deler som skal settes sammen.

Jeg endte også opp med Medela sin elektriske (Swing). Fantastisk i forhold! Er super liten og grei å ha med i vesken. Kan sette i batterier så man kan bruke den over alt. Litt dyr, men jeg brukte den hver andre time i 6 uker så var vel verd pengene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...