Ella_Ella Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Til informasjon! Vi har forsøkt i to år. For 6 mnd siden gikk jeg gjennom alle (?!) testene for å sjekke om det var noe galt med meg. Da viste det seg at alt var i skjønneste orden. Mannen min fikk også utredning og alt er helt ok med ham også. Et halvt år har gått og jeg har hatt så mye symptomer (kvalme, tretthet, svimmelhet, hujmørsvingninger etc) men blir ikke gravid. Det har vært fortvilende og leit og alt virker helt meningsløst!!! Ved en feildiagnosering for en liten stund siden har jeg plutselig fått vite at jeg har cøliaki og diverse andre matintoleranser. Som vi alle gjør, når vi må snu opp ned på levemåten, har jeg lest mye om cøliaki og matintoleransene jeg har. Det viser seg at diverse matintoleranser har gitt meg falske forhåpninger om graviditet hver "bidie" mnd og Cøliaki viser seg å kunne gi redusert mulighet til å få barn (bl.a. står det på lommelegen.no). Denne informasjonen har både gjort meg lettet og enda mer fortvilet. Håper den kan hjelpe noen andre slitere! Lykke til alle sammen!
Trebarnsmamma30 Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Det skal ikke være noe i veien for å bli gravid dersom en har oppdaget cøliaki og lever på diett, det er vel hvis en har uoppdaget cøliaki en kan få problemer med å bli gravid. Sikkert pga at en kan få mangeltilstander som igjen påvirker fruktbarheten.
Ella_Ella Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har bare lest om dette. Jeg har jo da en uoppdaga Cøliaki helt fram til i dag Det er godt å høre at hvis man overholder dietten har man mulighet når "ting" har stabilisert seg. Takk
mamma´n til bim:) Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Jeg kjenner flere med cølliaki, og 3 av dem har barn. Så tror ikke det er det som er problemet. Men kosthold har jeg veldig trua på at det har mye å si. Det at en spiser rett kosthold i forhold til hva ens egen kropp "liker". Ikke alle tåler den samme maten. Jeg anbefaler deg å lese dr.hexeberg sin bok om lavkarbo kosthold. Det er nå blitt min bibel. Hennes matanbefalinger og oppskrifter er utrolig god mat uten gluten!!! Så den maten kan du godt spise. Hun har også gode erfaringer med lavkarbokosthold mot barnløshet. Og viser til pasienthistorie der de ikke er barnløse lenger!!! Jeg har stått på lavkarbokosthold siden mai, og jeg har fått et mye bedre liv etter at jeg begynnte med det. Så kanskje det er vært det forsøk? Lykke til!
Solstråle86 Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Ville bare signere på inlegget ditt mamma'n til bim Jeg har selv cøliaki og spiser lavkarbo. Har gjordt det siden februar, og kroppen følels veldig mye bedre, selv om det ikke har resultert i graviditet enda for min del.. Anbefaler uansett boken jeg også! Ellers er det kun ved ubehandlet cøliaki at det kan ha noe med barnløshet å gjøre. Når man spiser glutenfritt er man jo frisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå