Gå til innhold

Hvordan unngå å drikke på fest?

Anbefalte innlegg

Jeg skal på 10 års reunion til høsten. Er av typen som har drukket veldig mye og veldig ofte, alltid på byn så det forventes sikkert at jeg skal bli dritings på denne festen.

Saken er at siden sist så har jeg forandret meg en god del og bla blitt trebarns mamma. Jeg har ikke lyst til å drikke for jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg ikke klarer å stoppe, er også veldig lett påvirkelig. Blir jeg dritings så gjør jeg gjerne noe dumt og våkner opp med fylleangst. Nå er det jo mange år siden sist jeg var full også så jeg tåler sikkert minimalt.

Hvordan takler jeg det? Og det er ikke bare å si nei for meg for jeg er så svak.

Hjelp!

Fortsetter under...

Kjører du bil så er vel det unnskyldning nok? Så der har du et tips.

Ellers så er det bare å være ærlig, si at du ikke tåler alkohol og heller holder deg edru enn å drite på draget. Ærlig sak og noe som i hvertfall voksne forstår. Sier man det med litt humor så er det faktisk ikke flaut engang.

Det forventes at du blir dritings faktisk. Kanskje du skal overraske med å være edru da. Men hvem er det som forventer det? Er det du selv eller tror du alle de andre allerede snakker om at du skal bli drita og oppføre deg som en tulling?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...