Baby Bliss Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Har en sulten liten gutt på 8 mnd og jeg mistenker at han ikke er helt fornøyd med kun halve middagsglasset og frukt til dessert... Så av ren nysgjerrighet, når gav dere mer enn halve middagsglasset??
Evigheten Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Tror ho var 6-7 mnd da ho begynte å spise opp hele glasset. Før det klarte ho bare ca. 2/3 av det.
kinaputten Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 lillemann spiser alt fra en halv porsjon til en giga porsjon alt etter dagsformen. Tror ikke det skulle være noe problem med å gi gutten din mere middag, han er jo stor gutt nå og trenger sikkert mere for å bli enda større Min har startet med å spise det samme som oss nå, ellerr baby vennlig versjon, her kan du se hvordan det går http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/07/big-boy-food.html
Puppen og lillemor Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 jeg begynte å gi hele middagsglasset så snart snuppa ville ha det.. Jeg har latt henne styre matinntaket selv helt siden vi begynte med fast føde.. og hun har lenge spist et helt middagsglass (hun er 9 måneder nå). Noen dager vil hun ha hele, andre dager bare halve..
Flaggermusa Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Mini er 6 mnd og spiser stortsett hele glasset.
Baby Bliss Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2011 Syns det er så vanskelig å vite hvor mye jeg skal gi, for jeg tror jeg like gjerne kunne gitt ham TO middagsglass uten at han hadde sagt nei takk! Men et sted må jeg jo sette grensen... Men det var iallefall godt å høre at jeg kan gi ham mer middag med god samvittighet. Men hva gjør dere når de ´av og til´ kun vil ha halve som noen her sier...? Varmer dere hele glasset og bare ser hvor mye de spiser? Hva gjør dere da evt med resten av glasset? Kan det varmes dagen etter, eller går det i bosset? Takk for svar forresten! Og costamummy; Veldig fin blogg du har!
kinaputten Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 takk skal du ha Baby bliss De dagene hvor jeg merker at han ikke er så sulten, så varmer jeg bare halve middagen hans, for man skal ikke spare på barnemat rester og varme de opp en gang til pga bakterievekst går jeg ut ifra.
Baby Bliss Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2011 Det var det jeg også tenkte... men hvordan merker du hvor sulten han er? Syns gutten her gaper som en liten fugleunge til skåla er tom hver gang!
kinaputten Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 merker det på det han spiser gjennom hele dagen, tror det er tenner som plager han noen ganger, men stort sett er han sulten og spiser nesten hele porsjonen sin. Men han pleier ikke være så sulten som din høres ut, men så er han gal etter pupp også da og drikker seg sikkert mett på det også Men jeg ville ikke bekymret meg så mye ang det at han er glad i mat og vil ha masse, verre hvis det var motsatt og han ingenting nesten ville spise Vet mange som gir feks mere grøt pr gang enn det som står på pakken, altså de gir feks 1 1/2 porsjon. Spiser han brød forresten? Hjemmebakt er mere mettende enn kjøpebrød og klistrer heller ikke i ganen og det tar ikke så lang tid å lage når man først setter i gang
Baby Bliss Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. juli 2011 Har akkurat begynt å prøve litt med brød... tenkte det passer seg fint som lunsj. Har begynt med leverpostei, og vettu hva? Han kaster opp av det...!!! Lager noen fæle grimaser... brekker seg og styrer på! Idag kastet han virkelig opp. Stakkars! Kan det da være leverposteien han reagerer på? For han fikk litt bolle igår og det gikk helt greit... nesten ikke grimaser en gang! Kanskje jeg burde prøve med prim istedet? Forandrer litt tema her nå, men det får så være!
kinaputten Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Min likte ikke leverpostei i starten, så da fikk han banan på og nå som vi er i Norge en tur, har jeg kjøpt prim og det liker han veldig godt. Nå liker han leverpostei også. Du kan også ha litt fruktmos på feks de fra glass. Vi skal også prøve oss på makrell i tomat. Du får bare prøve deg frem
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 11. juli 2011 #12 Skrevet 11. juli 2011 Frøkna på 8mnd har spist brød/skalk i ca en mnd, men liker ikke pålegg på. I går spiste hun brødskive uten pålegg, og fikk makrell i tomat med skje ved siden av...he he:) Da spiste hun og koste seg! Når jeg prøver å ta det på skiva brekker hun seg og spytter ut...
Baby Bliss Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. juli 2011 Masse gode tips og råd!! Takk skal dere ha, jenter!! Var litt bekymret idag når ikke bare brødbiten kom opp, men også hele fruktmåltidet! Føler forresten at jeg må legge til at selv om gutten min gaper etter endt måltid er han veldig fornøyd og klager ikke selv om jeg rydder bort skålen. Er bare det at han gaper høyt fra første til siste skje. Så jeg sulter ham ikke!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juli 2011 #14 Skrevet 11. juli 2011 Det er vel mest vanlig å gi hele glasset, såfremt de orker det såklart. Så hvis jeg var deg, ville jeg absolutt bare kjørt på og gitt ham hele, hvis han fortsatt gaper etter en halv porsjon. De er jo laget med tanke på at ett glass = ett måltid, sånn energimessig sett.. Her spiser hun som regel et nesten-fullt glass, ca 3/4, og hun er 9,5 mnd gammel nå (spiser bare 6 mnds glass foreløpig da). Ang brødskiver og spying, så har det skjedd et par ganger med jenta mi også- da er det fordi hun rett og slett er for glupsk, og glemmer å tygge godt nok før hun svelger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå