Juliaug Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Vet jo at dette kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Skal til kontroll på torsdag, så får jo uansett avklart det da regner jeg med. Men er det flere som har kvalme på slutten av svangerskapet - uten at det er snakk om svangerskapsforgiftning? Er i uke 36 nå, og disse kvalmefornemmelsene har kommet og gått litt siste uka i hvert fall. Har ikke kastet opp, bare en litt uggen form. Noen med erfaringer?
*julybirth* Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 jeg har også hatt det littegranne på slutten, er nå passer uke 38.. men jeg har ikke noen svangerskapsforgiftning, det kommer rett og slett etter av bebisen har herja noe utrolig inne i magan.... danser på både tarmer magesekk og alt som er.. fy så kvalm jeg ble her en kveld, og da var det rene sirkusunderholdninga i magan!! tror det er nokså normalt og egentlig, og hvis alle prøver er normale : ) ingenting å frykte... mn man merker jo om det er noe selv og, hvis det vedvarer etc, man ikke føler seg god ... at det kan være noe, så er det godt å få sjekket det ja.... lykke til !
Astro - 27.07.11 Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Jeg å har vært litt småkval, og hatt litt småvondt i hodet. Var på kontroll trosdag, og det var ikke svangerskapsforgiftning heldigvis. Har 16 dager igjen nå. Virkelig spent på når bebisen bestemmer seg for å komme!
littlemisstrouble Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Jeg er i uke 34, er endel kvalm uten at det er svangerskapsforgiftning. Har en veldig aktiv baby i magen, som sikkert sparker borti noe
Juliaug Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2011 Høres bra ut at det antagelig ikke er så uvanlig dette her. Gleder meg uansett til å få sjekket hos legen senere i uka. Takk for svar Lykke til dere også!
NostraStoria Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Jeg er og plaget med kvalme og hodepine + sterke ryggsmerter (utenom bekkenløsningen). Fikk det sjekket i helga og de mente at d var babyen som ligger og presser på lungene mine. Alt ok med blodtrykk og urin så ingen svangerskapsforgiftning her heller. 14 dager igjen, håper han kommer snart!
lodottogplomma Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har også vært plaget med dette siste uka (uke 30). Var på kontroll i dag og oppdaget at jeg hadde urinveisinfeksjon, ellers alt som før. Har hatt UVI tidligere også, men da alltid med symptom, så ble overrasket. Men kansje derfor jeg har vært så kvalm da..
Billie Jean Skrevet 12. juli 2011 #8 Skrevet 12. juli 2011 Det er vissst helt vanlig å være kvalm i slutten av svangerskapet. De som har vært kvalme i begynnelsen er spesielt utsatt. Har opplevd det samme selv, men kvalmen er ikke i nærheten av å være så intens som den var til å begynne med. Ifølge jordmor er det helt normalt:) Men som med alt annet i svangerskapet: Hvis DU er bekymret, så skal du ikke gå rundt og engste deg. Ta kontakt med jordmor/lege dersom du føler at du vil sjekke ut dette.
*H* Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 jeg ble også veldig kvalm igjen i slutten av forrige sv.skap, og ble det denne gangen også.. uke 37 nå, og kvalm som pokker. ingen sv.skapsforgiftning å skylde på her gitt. det som hjelper meg er knekkebrød med skinke og ost, og havrefras med pærekultura ..... og cooola..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå