Gå til innhold

Argh... trenger tips til argumenter. Har gått helt tom. Sambo er så negativ..

Anbefalte innlegg

Det gjelder ingenting spesielt, men han er så utrolig god på å finne det negative med hver situasjon. Glasset er konstant halvtomt.. Det som er så trist er at dette bare har blitt verre med årene. Når jeg tar dette opp med han, får jeg bare til svar at han er realistsik i sin tankegang -ikke negativ. Utrolig slitsomt -jeg trenger noen som kan oppmuntre meg i det daglige maset og kavet jeg også..

Dette går på alle mulige sitasjoner. Guttungen sover hele natta til halv 6. Da er det "en time for tidlig", i steden for "hele natta i ett strekk -wow!"

Selv har jeg gått tom for måter å forklare han dette på. Nesten gitt opp på en måte, men nå er jeg redd for at barna skal følge i samme spor og det vil jeg IKKE!

Tips, eller vært borti dette selv?

Fortsetter under...

Spør ham hvorfor han er så negativ, og spør om han tror han trenger noe hjelp kanskje. Er skikkelig slitsomt å være så negativ, har vært der selv. Men noen ganger når man er deprimert er det vanskelig å se lyset...

Velg å ignorer hver negative kommentar han kommer med .

F.eks, hvis du lager middag og han kommer hjem og sier "huff fiskeboller nå igjen?", og du vanligvis svarer " ja, er det noe vits å være så negativ, osv osv" . - ignorer han! Spør om noe helt urelatert tilbake , start et nytt emne, rett og slett ikke gi hans negative atferd oppmerksomhet! Kanskje han da ikke ser noe vits i å være negativ, når han ikke får respons?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...