Gå til innhold

Plutselig mye vann i kroppen, uke 28!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, spørr dere jeg. Er 28+2 og har i helgen plutselig opplevd å få mye vann i kroppen, nok til at eg har fått gnagsår av skoene mine. Har hatt høyt blodtrykk de siste kontrollene, men ikke testen urin siden 6.juni. Skal ikke til legen før 19 juli, og er egentlig litt bekymret for sv.forgiftning. Eller er det vanlig å få mye vann i kroppen allerede nå, noen som vet? Blir superglad for svar :) Som dere sikkert skjønner er jeg en bekymret førstegangs!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spist mye salt mat i helga kan det føre til masse vann i kroppen over natta. Sol og varme er også faktorer som kan spille inn. Sånn er det med meg ihvertfall. Det er vanlig å få vann i kroppen i uke 28. Men jeg ville nok tatt en tur til legekontoret for en test, i og med at du har hatt høyt blodtrykk og ikke kontrollert urin på over en måned.

Du kan prøve følgende for å bli kvitt noe av vannet. Beveg deg mye, drikk masse vann, spis mat uten salt, (lag en salat:) Sitt med beina høyt, bruk støttestrømper.

Håper du blir litt mindre vannholdig med disse tipsene:) Det er jo uansett ubehagelig å gå gjennom sommeren som en vandrende vannballong.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg sitter å venter på at legekontoret skal åpne slik at jeg iallefall kan få sjekket urinen, er vel ikke noe annet som kan berolige meg enn at de iallefall sjekker dette. Har faktisk spist litt chips og andre salte matretter i helgen, så kan jo godt være at det er det ;) Men skal drikke masse vann og holde meg unna det salte i noen dager for å se om det hjelper, tusen takk for tips :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...