Gå til innhold

Hvrdan oppbevarer dere bildene deres?

Anbefalte innlegg

Er dere flinke å fremkalle eller blir dem liggende på pcen?

Og er det mange som har sikkerhets kopiert dem?

Enten på en egen hardisk eller hos andre servere?

Hva er trenden egentlig?

Selv har jeg nett begynt å rote i det etter en datakrasj, å har ingenting fremkalt fra de siste 5 årene, men nesten 100 gb bilder på pcen... Har begynt å lage fotobok, men det er så mye at jeg mister litt motet...

Fortsetter under...

Jeg fremkaller bilder 3-4 ganger i året. Ca 100 stk hver gang, prøver å begrense meg. Skal liksom sette de i albumer, men har en tendens til å hope seg opp. Har også hatt planer om å lage fotobok, men har foreløpig blitt med tanken. Bortsett fra en som jeg laget til foreldrene mine i julegave.

Har også en digital fotoramme som jeg oppdaterer hver gang jeg framkaller, flytter de samme bildene over på minnebrikken.

Jeg har også nettopp hatt datakrasj, og hadde ikke sikkerhetskopi. Det lot seg (til slutt) gjøre å hente ut dataene fra harddisken, men det kostet oss dyrt. Det har vi lært av. Nå lagres bildene på både min og samboers laptoper. Vi har også kjøpt hjemmeserver og lagrer i tillegg på nett(Dropbox). Så nå skulle vi være rimelig sikret.

Jeg har massevis lagret på en harddisk, på noen minnepinner også lagrer jeg etterhvert på picasa nettalbum.

Jeg har overhode ikke kontroll på hva som er hvor og om jeg har dobbelt kopiert, alt er bare kaos. Må begynne å fremkallle nå..

Lagrer de på en pc og på en ekstern hardisk. Når vi får fingern ut skal vi kopiere over alle på en ekstern hardisk til og den skal legges i huset til mine foreldre. For brenner det hos oss, hjelper det lite å ha bildene to forskjellige steder i huset.

Lager også fotoalbum til ungene, og der henger jeg litt etter støtt og stadig kan en si. Mangler ett år på de nå, også to år innimellom (for de bildedene ligger på en pc som er litt kaputt, og den har vi ikke fått ordnet enda. En kompis påstår han kan få de ut for meg, men han bor ikkke i nærheten)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...