Gå til innhold

Dere med mange barn...!!!

caiza

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi har fire barn og teller på knappene om vi skal prøve på nummer fem...

Dere med mange barn - hva slags bil kjører dere? Har pt en 7-seter, og kjører med tilhenger når vi skal på ferie osv, men med fem barn vil vi ikke få plass til vogn når vi bruker bilen i hverdagen...

Synes dere det var stor overgang fra nr fire til nr fem, eller er det uansett så mange at forskjellen ikke blir så stor??

Må innrømme at jeg kvier meg til kommentarer og slengbemerkninger jeg vet vil komme, men prøver å tenke at det er vårt valg og noe andre ikke har noe med.... Godt å se at det er andre på dette forumet som har/ ønsker seg mange barn - kan føles litt ensomt til tider å være " de med alle barna", he he ;-)

Fortsetter under...

Heisann!

Kan nok ikke hjelpe deg, da jeg "bare" har 3 barn ( minste er 3mnd) de andre 2 er 4 og 6.men vi har også tenkt på nr. 4 engang...og akk de problemstillinger du skisserer er noe av det samme jeg tenker...

Hvor gamle er barna dine?og jobber du, evt hvor mye?

Tror det er viktig å ta en dag av gangen, og å være tålmodig..ikke bestandi så lett;)

Men er helt sikker på at du vil klare deg veldig bra!!masse lykke til, tenk positivt!

Vi er i den situasjonen at vi har behov for to biler uansett, så vi har to syv-setere. Det er skjelden jeg kjører alene med alle fem barna, men da får jeg selvfølgelig ikke med vognen. På ferie må vi selvfølgelig bruke begge bilene. Dermed har vi god plass til både vogn og baggasje.

Min søster derimot hadde Wolkswagen caravelle. På det viset fikk de med seg alle 6 barna (mine/dine/våre), samt at de hadde god baggasjeplass. Hun kjørte opp til minibuss. Det orket ikke jeg, samt at jeg syntes at en slik bil er for stor. I det daglige er det ikke noe problem, for det er skjelden at alle barna er med. Det er hvis vi skal på fam.selskap f.eks - men da er vi stort sett alle sammen og to biler.

Overgangen fra 4 til 5 barn merkes ikke synes jeg. Som du sier, er man så mange fra før at en til ikke spiller så stor rolle. Dessuten er det enklere fordi den har 4 eldre søsken som aktiviserer :-)

Jeg har 5 barn med min første mann og ett med min nåværende mann - og en liten i magen :-) Men nå er det punktum :-)

Men jeg må bare si at vi koser oss som storfamilie. Når vi er på hyttetur f.eks spiller vi mye spill på kvelden. Middag og frokost er kosestund. Da sitter vi alle rundt bordet. Jeg anbefaler alle en stor familie. Ungene har et utrolig samhold å tenk på hvor herlig det er med mange søsken når de vokser til og skal klare seg på egen hånd - for ikke å snakke om når vi er borte (ikke at jeg har noen planer om det de neste 60 åra iallefall ;-) )

Lykke til med planlegging av nr 5 :-)

Tusen takk for svar jenter!

Kjenner jeg ble litt oppmuntret av dette :-)

Kunne godt tenke meg en Caravelle. Tror den er veldig prakisk for store familier, men litt vel stor i hverdagen. Er jo ikke så ofte vi er alle i bilen samtidig, så spørs om ikke vi må ha en mindre bil nr 2....

Jeg har to på 8 og 6 en på 2,5 og en liten på snart 3 mnd. Hvis vi skal ha en til ønsker vi ikke å vente så lenge. Ser at de har veldig stor glede av hverandre og siden vi har svært lite familie på begge sider, tenker jeg at det vil være kjekt at de i hvert fall har hverandre, akkurat som du sier Baby Bea. Jeg er for tiden i permisjon, men blir nok hjemme en stund fremover. Tror det blir litt enklere og mer ro i hverdagen slik, ikke minst for barna... Så får vi heller ha litt mindre å rutte med en periode.

Ønsker dere masse lykke til begge to -både med nr 4 og med nr 7!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...