lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Hvordan er dette med mensen etter fødsel? Er den uregelmessig i begynnelsen? Fikk det jeg regner med er mensen 7 uker etter fødsel, selvom jeg fullammet..det skal sies at mensen kom dagen etter vi hadde sex for første gang. Den varte i 6-7 dager, så helt likt ut som det gjorde før svangerskapet osv, er gaaaanske sikker på at det var det. Men nå har det altså snart gått 5 uker siden, og her er det full baluba. Samboer sier han nekter å ha mer sex med meg, han er nemlig livredd for at jeg er blitt gravid igjen ettersom nr 1 ikke var heeeelt planlagt, hehe.. Jeg regner med den er uregelmessig i begynnelsen, men noen med erfaring så jeg får roet han ned?
ROFL Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Amming er ikke prevensjon, så om du har hatt ubeskyttet sex, og mensen uteblir, er det kanskje en idè å ta en test..
Babyønske �� Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Om du fortsatt ammer kan syklusen være uregelmessig ja. Jeg fikk ikke mensen før etter 1 år etter 1. fødsel. Men den var allikevel uregelmessig de første 6 mnd(ammet fortsatt litt). Denne gang kom mensen allerede etter 8 uker. Jeg skulle hatt eggløsning igjen, men det har jeg ikke hatt(kjenner den veldig godt), så ser ut som at syklusen er uregelmessig denne gang også. Jeg fullammer, men har hatt litt lite melk. Og som det ble sagt over her, amming er IKKE sikker prevensjon. Så om det passer dårlig med ny baby, bør dere bruke prevensjon.
-mtp- Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Tror nok du bare har uregelmessig mensen no Selv har eg hatt den uregelmessig etter nr1
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2011 Glemte selvfølgelig å skrive at jeg går på cerazette:) Takk for svar, jeg regner selv med at den bare er uregelmessig:)
Håpefull77 Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Går du på cerazette er det normant at man mister mensen helt eller kun får uregelmessige småblødninger. Det sa legen min, tror det står i pakningsvedlegget også. Så du kan berolige samboeren din med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå