Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Del Skrevet 10. juli 2011 Mini er nå fylt 2 år og jeg synes det er på tide med smokkeslutt. Har den siste uken snakket om at nå er du blitt 2 år og stor gutt og store gutter bruker ikke smokk. Han har hatt den på natta den siste uka, når han har sovet på dagtid og hvis han har trengt litt trøst på dagen. Men har han funnet frem smokken på dagen uten å trenge den av noen grunn så har jeg sagt at smokken kan ligge i hylla si for han er jo stor gutt. Skal også sies at han har vært litt avhenging av smokken når vi har kjørt bil. I dag så bestemte jeg at det skulle være slutt på smokk. Har i noen dager prøvd med dette om vi skal sende smokken til Ole Brumm o.l men har ikke vært interressert når jeg har snakket om dette. Så i dag gjemte jeg rett og slett alle smokkene hans, og sa at nå var han stor gutt så nå har mamma sendt smokkene videre til babyene. Dette har forsåvidt gått greit, Han har spurt litt etter den på dagen, men ellers så virker det som om den har gått litt i "glemmeboka". Men så kom kvelden, han tok med seg kosekluten i senga og roet seg fort. Men etter ca 1 time startet det om maset etter smokken. Mor kapitulerte etter en times gråt. Trøstet han og foklarte han hvorfor det ikke var noen smokk. Gav han til slutt en smokk, hvor jeg hadde klippet av mye av tuppen. Tenkte kanskje han mistet litt interressen hvis jeg gjorde dette. Han sovnet og når jeg så til han nå så lå smokken i sengen, så jeg har tatt den ut og lagt den på kommoden hans. Er dette rett måte å gå frem på eller burde jeg vente med smokkeslutt på natta? Noen med erfaring eller gode råd? Jeg vet såklart at det vil bli litt gråt til å begynne med, men er redd jeg går for fort frem med smokkeslutten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143391368-smokkeslutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå