Gå til innhold

Verking i skambeinet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har det? Verker ekstremt idag.. er 38+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her.... 38 uker.... hva er det? har ikke fått bekkenløsning til nå...

Skrevet

er også i uke 38, men har hatt det siden uke 20 ca. Det er visst ganske vanlig å få bekkenløsning der og sa jordmora mi, men ikke spes behagelig...

Skrevet

Kan være bekkenløsning ja. Har det jeg også, men her er jeg så heldig at det er flere plasser enn bare i skambeinet :P

Skrevet

Ja det er vel en form for bekkenløsning. Men jeg har hatt skikkelig, invalidiserende bekkenløsning, og da er det ikke bare i skambeinet nei.

Jeg har ikke hatt noe særlig bl dette svangerskapet, men nå har jeg 19 dager igjen til terminen og jeg merker at smertene i skambeinet øker på. Spesielt om natta er det kjempevondt når jeg skal snu meg i senga. Godt jeg snart er ferdig :-)

Skrevet

I følge min fysioterapaut skyldes det sener som er festet i symfysen som blir dratt... Litt som å sammenlikne som en forstuelse.

Men en forstuelse i foten kan man legge foten høyt og hvile den. Bekkenet er vanskelig å hvile, man belaster det når man sitter, står, ligger... så man må bare prøve å ta det med ro.

Skrevet

Kanskje fysioterapeuten din ikke har lest så mye om bekkenløsning? Den kan fint sitte i symfysen.

Skrevet

Jo. altså det er bekkenløsning. Senene rundt bekkenet blir "løsere". Når dette gjelder senene rundt symfysen, så gjør det vondt i symfysen.

Det har hjulpet meg veldig å få massasje og tøying i musklene på innside av lår samt bak ganske høyt på rumpa. Det samt å gjøre noen enkle øvelser har holdt det i sjakk for meg gjennom hele svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...