<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Andre som har det? Verker ekstremt idag.. er 38+1
Sommerknøtt Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 samme her.... 38 uker.... hva er det? har ikke fått bekkenløsning til nå...
holahopp Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 er også i uke 38, men har hatt det siden uke 20 ca. Det er visst ganske vanlig å få bekkenløsning der og sa jordmora mi, men ikke spes behagelig...
NostraStoria Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Kan være bekkenløsning ja. Har det jeg også, men her er jeg så heldig at det er flere plasser enn bare i skambeinet
Jordbæret <3 Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Ja det er vel en form for bekkenløsning. Men jeg har hatt skikkelig, invalidiserende bekkenløsning, og da er det ikke bare i skambeinet nei. Jeg har ikke hatt noe særlig bl dette svangerskapet, men nå har jeg 19 dager igjen til terminen og jeg merker at smertene i skambeinet øker på. Spesielt om natta er det kjempevondt når jeg skal snu meg i senga. Godt jeg snart er ferdig :-)
Astro - 27.07.11 Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 I følge min fysioterapaut skyldes det sener som er festet i symfysen som blir dratt... Litt som å sammenlikne som en forstuelse. Men en forstuelse i foten kan man legge foten høyt og hvile den. Bekkenet er vanskelig å hvile, man belaster det når man sitter, står, ligger... så man må bare prøve å ta det med ro.
NostraStoria Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Kanskje fysioterapeuten din ikke har lest så mye om bekkenløsning? Den kan fint sitte i symfysen.
Astro - 27.07.11 Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Jo. altså det er bekkenløsning. Senene rundt bekkenet blir "løsere". Når dette gjelder senene rundt symfysen, så gjør det vondt i symfysen. Det har hjulpet meg veldig å få massasje og tøying i musklene på innside av lår samt bak ganske høyt på rumpa. Det samt å gjøre noen enkle øvelser har holdt det i sjakk for meg gjennom hele svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå