Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 å kjøpe trampoline til de...spurte pent før bursdagen til datteren min i fjor men fikk nei...synes dette er spesielt da de ikke bruker uteplassen selv, (stor gressplen der ingenting er i bruk:) ikke skulle jeg kjøpe så stor heller... Men nå er det tid for bursdag igjen, noen idè om hva jeg evnt kan driste meg til å kjøpe uten og måtte spørre først....?? (Lyst på noe utegreier:)Gaveideer generelt er ønskelig da:) Hun fyller 5 år:)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Skjønner de godt jeg hvis det er deres hage. Her vi leier har vi vår egen hage og har fått satt opp trampoline, men hadde aldri falt meg inn å ha trampoline i hagen til huseier. Uansett om de bruker den eller ikke. Hadde jeg ikke hatt barn eller voksne barn hadde jeg heller ikke hatt lyst til at leieboerne skulle sette opp trampoline i min hage, uavhengig om jeg hadde brukt den eller ikke. Det bråker jo sinnsykt da
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Hva står det i leiekontrakten, disponerer dere hage plass, da er det naturlig at dere kan sette opp både hagemøbler, trampoline etc. Er det huseieren sin hageflekk kan du ikke det, da kan egentlig ille ungene dine såringe rundt på plenen hans heller. Vi har en leieboer han har Hagen fremfor sin inngang. Vi har de tre andre sidene rundt huset. Om vi ønsker å flytte trampoline dit, må vi spørre han. Noe vi kanskje gjør for det hadde passet best sånn.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Ikke bare at de bråker, men selv om det er du som eier trampolina så er det huseier som er ansvarlig fordi den står på deres eiendom. så si at et barn fra nabolaget hopper på den en dag ingen er hjemme og kommer i fare for å skade seg. Da kan foreldrene til barnet gå på huseier, og ikke på deg. Så jeg kan forstå hvorfor de ikke ønsker det ansvaret...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Jeg ordla meg litt dårlig kanskje...vi har selvfølgelig en egen flekk hage til disposisjon rett utenfor leiligheten...dessuten har huseier selv barn..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Ikke alle som har barn vil ha disse stygge trampolinene i hagene sine, ihvertfall ikke andres trampoliner. Så du må nok bare tenke ut en annen gave.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #7 Skrevet 10. juli 2011 Du vet sannsynligvis ikke at plenen fort blir ødelagt under en trampoline. Det er grunnen til at jeg ikke kjøper, for jeg vil ha gress, og ikke bare ugress på min plen.Og jeg eier og bestemmer helt alene, uten at jeg er vanskelig. Jeg har observert og vil ikke ha det her.
Gjest Antarctica Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Mye tull ute og går her! NEI; gresset blir ikke ødelag under trampolina! Jeg har hatt en i 3 år, og det blir mye mer ødelagt rundt den, der ungene går og tråkker for å komme opp på den. Men for å komme til med plenklipperen, flytter jeg den jevnlig. NEI; huseier er ikke ansvarlig for fremmedes barn som skader seg på en trampoline på hans/hennes tomt. Foreldrene er selv ansvarlige for hva barna finner på og hvor de er. Hvis barna dine klatrer opp på naboens vedskjul og hopper ned fra taket, er ikke naboen ansvarlig om de skader seg - de har i utgangspunktet ikke noe der å gjøre. Ikke heller i hagen, huska eller trampolina hos naboen. Et eneste unntak er bassenger og brønner, har du det i hagen, er du pålagt å ha dobbel port med krok/slå på begge, så ingen kommer seg inn og drukner.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Skjønner huseier godt. Trampoline er stygt og fører til masse støy
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Og dessuten folkens: For meg er det faktisk viktigere at ungene er lykkelige og glade og får en trampoline om de sterkt ønsker seg det, enn at plenen ikke er helt "tipp topp"!!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Om du disponerer en leilighet med hage, så har han ingenting han skulle ha sagt! Synest det blir helt fjernt å snakke om plen, og ugress, er jo bare å fikse opp i det når dere flytter eller tar vekk trampolina. Det kan heller ikke bry seg med farge på gardiner, hvordan du pynter i stua di, eller hvilke potteplanter du setter utenfor døra. Huseier blir heller ikke ansvarlig for om noen blir skada på trampolina di. Men på den annen side blir det dårlig stemning om du kjører på, og da kan du jo tilslutt stå uten en plass å bo. Men huseier kan ike nekte deg dette. Man må faktisk ofre litt med å ha folk boende i kjelleren. Det er ikke bare skattefrie tusenlapper inn. Du disponerer leilighet og hage, og så lenge du ikke gjør skade er det faktisk helt ok. Det er jo faktisk ditt hjem, får da være grenser på hvor mye de skal begrense deg. Vi også har leilighet i kjelleren.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #12 Skrevet 11. juli 2011 Som huseier så har man sin fulle rett til å nekte visse ting, feks husdyr, trampoliner og endel andre ting. Så som leietaker så har du å respektere et nei, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #13 Skrevet 11. juli 2011 Selvsagt kan ikke leietager ta seg til rette helt uten videre.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #14 Skrevet 11. juli 2011 http://www.if.no/web/no/om/sistenytt/pages/varskofortrampolineeiere.aspx Les denne, Pashla
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #15 Skrevet 11. juli 2011 Det du vel egentlig lurte på i tråden var gaveideer...Hva med et lite telt? Ungene mine har mye moro med telt ( ikke kjøp sånt lekebutikktelt, gå for et tomannstelt fra sporten). De leker der om dagen, også når det regner, sover der om natta og finner på mye moro. Om du flytter teltet med 3-4 dagers mellomrom så går ikke plenen dukken heller.
3 nøtter til Askepott Skrevet 11. juli 2011 #16 Skrevet 11. juli 2011 Hvis du leier leilighet med hage, kan du bare sette opp trampoline i din hage. huseier har ingenting han skulle sagt, du betaler tross alt penger for å bo der og jeg tviler på det står i husleiekontrakten at det ikke er lov å sette opp trampoline. Jeg personlig leier ikke leil hvis huseierene bor i huset, gidder ikke leve etter huseier sin pipe og jeg har vært borti mange sære huseiere som tror de kan bestemme alt mulig bare fordi de eier huset.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #17 Skrevet 11. juli 2011 Nå leier ikke vi, men eier, og plenen under trampolinen er helt ødelagt. Ikke er trampolinen veldig pen å se på heller. Heldigivis har vi stor plen, så har plassert den på et lite synlig sted. Skjønner mao veldig godt at huseieren ikke ønsker at dere skal ha en stor trampoline på plenen deres.. Hva med å kjøpe et huskestativ, eller bare sammenleggbare leketelt?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #18 Skrevet 11. juli 2011 Men kjære Askepott, stikkordet er jo nettopp det at en huseier EIER huset. Hvis ikke man liker at man mot betaling låner huset til noe andre, og dermed må følge deres regler, så må man rett og slett kjøpe noe selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #19 Skrevet 11. juli 2011 Jøje meg , vi har den største trampolinen som finnes og det er null problem for normale meg å flytte den når jeg klipper plen (ikke lett, men man har da muskler ;-) Gresset blir ikke stygt under..
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #20 Skrevet 11. juli 2011 Askepott, du fremstår ikke akkurat som en drøm av en leieboer med disse utsagnene dine. Kanskje du skulle kjøpe din egen bolig?
månehytte Skrevet 23. september 2012 #21 Skrevet 23. september 2012 Når jeg leser innlegget til "askepott"vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte,hun er nok en person som sikkert er helt overbevist om at verden skal innrette seg etter henne,og ikke omvendt,ordet "Jeg" er nok hyppig benyttet der i gården.På henne virker det som om huseiere ikke har noen ting de skulle ha sagt,og leietagere (henne) kan ta seg til rettes,og gjøre som de vil.Ser hun har erfaringer med MANGE "sære" huseiere,tviler ikke på at hun har hatt kontakt med mange huseiere,og høydaren må vel være at "jeg gidder ikke å leie der huseieren bor i samme huset",nå er vel ikke boligsituasjonen her i landet slik at leietagere kan velge og vrake,de aller fleste er vel overlykkelige hvis de i det hele tatt er heldige å får leie,men det er vel kanskje annerledes i "askepott" sin selvopptatte verden.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #22 Skrevet 23. september 2012 Jeg leier ut sokkelleilighet i huset vi har, og jeg ville dessverre ikke gitt tilatelse til en trampoline i hagen. Den tar stor plass og gresset rundt/under vil bli stygt. Og hva når høststormene setter inn...jeg vil ikke ha en flyvende trampoline inn i biler, husvinduer eller andre steder. De som leier hos oss må gjerne bruke hagen til å leke i og låne sandkassa og andre uteleker, men trampoline hadde jeg satt ned foten for.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #23 Skrevet 23. september 2012 Askepott, du fremstår ikke akkurat som en drøm av en leieboer med disse utsagnene dine. Kanskje du skulle kjøpe din egen bolig? Du skjønner, Askepott bor i telt på Dovre, så hun kan ikke uttale seg om dette egentlig
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. september 2012 #24 Skrevet 23. september 2012 Vel, siden trampoline er uaktuelt, er huskestativ ol det også? Hvis ikke er jo det mulig. Eller så blir det jo med typiske småleker
SmellyCat Skrevet 23. september 2012 #25 Skrevet 23. september 2012 Lurer på om Hi kjøpte trampoline, i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå