Gå til innhold

Hvor ofte tar dere eller deres menn 1 øl eller 1-2 glass vin? Overragerer jeg?

Anbefalte innlegg

Er vel annerledes når du har alkoholikere i familien ja, jeg er bare redd jeg..ingen i familien min drikker mer enn normalt.

Men nå skal de sies at mannen min drakk bare litt over 1 uke på ferie..så en uke opphold før han drakk en øl hver dag den siste uken i ferien...så det er ikke det at han drikker hver dag..

Men jeg hater øl og vin selv så jeg forstår vel ikke at noen vil drikke utenom når de griller eller har selskap...jeg er kanske rar som sagt...skjønner jo nå at dette er helt normalt!

Han har ikke drukket i helgen faktisk...

HI

Fortsetter under...

Helt enig med de fleste her. Dette er helt vanlig. Jeg koser meg ogs¨med 1-2 glass rødvin noen ganger i uka. De av mine venninner som ikke gjør det, sider de er misunnelige på meg fordi jeg klarer å kose meg med vin (eller øl), altså at jeg synes det er godt. Det samme gjør også min mann. Da slapper vi maks av og koser oss sammen :)

Har også vokst opp med en far som har et slikt forhold til alkohol. Jeg forbinder øl og vin med godt humør, ferie, avslappning osv. Men skjønner at andre kan ha helt andre assosiasjoner til det da. Så lenge din mann beholder sin egen personlighet og du ikke merker noen endringer som er urovekkende så slapp helt av. Kanskje du skal prøve det selv også ;)

08.51

Han klarer seg fint uten alkohol han ja.

Som sagt han er aldri brisen eller full, og drikker gjerne cola også..men tar seg gjerne ett par glass vin til maten på ferie ja.

Og det er på kvelden.

HI

Nei han forandrer ikke personlighet..han er like snill han. hehe

Er ikke det jeg tenker på.

Men takk for svar:)

Skal ikke mase om dette til han mer, jeg vet han drikker for å kose seg..og klarer seg fint mange uker uten alkohol..han drikker aldri i hverdagen eller hvis vi skal kjøre noen plass osv...

HI

Annonse

Tror du skal passe deg for å bosette deg i syd-Europa, HI. Der er det nemlig vanlig å drikke vin til maten hver dag. Også i uken, og folk går ut fra jobben, spiser lunsj med et glass vin til og går tilbake på jobb. Det er vin i personalkantinene (og øl). Det er ofte en bar med alkohol i forbindelse med idrettsklubber.

Barn helt ned i 11-12 års alder (og sikkert yngre også, men skriver bare det jeg kan stå inne for) får vannblandet vin til maten.

Selv synes jeg faktisk det er en vederstyggelighet at det støtt skal drikkes cola til allting. Forstår meg ikke på folk som drikker litervis av det hver dag, og tror det er vel så skadelig som et uskyldig glass vin eller en øl. Faktisk så er det sagt at et glass vin eller to om dagen er bra for hjerte og kretsløp.

Så la ham kose seg, du.

Feste 5-6 gang i året er vel ikke skjeldent når man er voksen og har barn? Det er vel mer gjenomsnittlig vil jeg tro hvis man ser bort fra endel fedre og mødre som har fri barna annen hver halg pga samlivsbrudd da.

Selv fester jeg og mannen 2-3 ganger i året, vil ikke si det er så skjeldent heller i grunn, kjenner dem som ikke fester såpass engang, og vi har ganske store barn også nå. Når det kommer til alkohol konsum i ferier så tar vi gjerne et par glass på kveldene da hvis vi ikke skal kjøre. I juleferier og andre ferier blir det også gjerne vin og øl, jeg tar gjerne et glass vin på fredag og lørdagskvelden i helgene også året rundt. Men noe alkoholmissbruk er det ikke, ingen fare for å bli alkoholiker på slike små mengder. Men begynne rman å drikke vin eller øl hver eneste dag så er det nok bekymringsverdig.

I ferier synes hadde jeg synes det var helt greit dersom det var min mann, men jeg kjenner han såpass godt at jeg vet det ikke er noen fare for at han blir alkoholiker av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...