Gå til innhold

Hvor ofte tar dere eller deres menn 1 øl eller 1-2 glass vin? Overragerer jeg?

Anbefalte innlegg

Min samboer har i det siste året fått smaken på både øl og vin, han var aldri glad i dette før..

Han er sjelden på fest, max 5-6 ganger i året..vi er ofte sammen da..

Men i ferier etc så drikker han gjerne 1-2 øl HVER dag eller 2-3 glass vin!!

Jeg er redd han kan bli alkoholiker så jeg sa i fra hva han mente og ba han om å stoppe å kjøpe øl.

Dette lo han bort..mener jeg er på bærtur..

Men når jeg tenker meg om så tar han iallefall minst 1 øl hver dag i helgene....

Huff, vi har små barn...jeg er livredd for at samboeren min skal blir alkoholiker..jeg har ikke oppvokst med det selv, men hører om mange som blir det..og mange som er det, gjerne rike eller menneske rmed gode jobber...

Da vi var på ferie i vår så drakk han gjerne 2-3glass vin til middagen også!

Jeg drikker kun vann og litt cola.

Overdriver jeg eller har jeg rett i å være bekymret?

Han mener jeg overagerer og ble ganske sur...

Fortsetter under...

Har kun sett han full på fest, aldri med barna. Er snakk om 2-3 øl på det meste hjemme...det er ikke mengden som bekymrer meg , men at han drikker for OFTE!!

Hver helg nesten:(

HI

Her drikker samboeeren 1-2 øl hver dag i helg, og ca hver dag i ferien. Han kan også ta en øl midt i uka etter en hektisk arb dag, jeg reagerer ikke på dette, fordi jeg vet han roer seg ned med det, og skulle vi ikke ha øl hjemme, eller jeg sier han kan glemme det "i kveld" så drikker han ikke noe. Men vi har hatt det slik i 7 år nå da, og han er ikke avhengi av ølen, får han ikke kjøpe det i en mnde, så spiller ikke det noen rolle, da drikker han heller en kopp urte-te for å roe seg ned, enda om det ikke er noe godt i følge han.

Annonse

Min mann tar seg en øl nesten hver gang han griller. Er visstnok et rituale for han.

Han tar seg også en øl når han spiser grillmaten. Og etter maten tar han seg en cognac.

Ser han fotballkamp på tv så kommer det en øl frem da også.

Min mann drikker faktisk litt ca.3 ganger i uken. Det er noe som har kommet med alderen:)

I sydlige land tar man seg gjerne en pjolter hver dag - og lever til man er 100år. Og det uten å være alkoholiker.

Blir mannen din drita full og har problem med å holde på kroppsvæsker + + så har han jo et problem.

Slapp av - det er vanligere enn du tror. Og ikke så feil heller.

Min mann får dog ikke drikke om han er alene med barna. Men dette fordi jeg vil han skal være kjørbar om noe skulle skje og han f.eks må kjøre til legevakten.

Nei han har aldri vært full foran barna og har aldri vært full ellers heller..ikke brisen en gang..kun for kosen sier han..

Jeg er bare redd at alkohol for ofte kan gjøre en avhengig..men når dette er sagt så er jeg redd for det meste da..hehe:)

Han drikker ikke når han er alene med barna selvsagt.

HI

Jeg liker verken øl eller vin. Drikker kun drinker og kanskje litt hvitvin på fest hvis jeg full..så jeg "kose" drikker aldri..så ja kanskje jeg reagerer da..

Men er nok fordi jeg heller koser meg med ett glass cola selv og har vanskelig får å forstå at noen MÅ kose seg med øl..

Og så er jeg redd for ting som gjør en avhengig da...

HI

Annonse

Man blir ikke alkoholiker av to øl hver lør... Man blir kansje avhengig, dersom to blir til fem og så ti og så hver dag!

Det er dessuten mer genetisk betinget hvem som får problemer med alkohol.

At du ikke liker smaken er helt greit, personlig syns jeg at en god biff kommer ifølge med en god rødvin. Jeg er heller ikke bekymret for å bli alkoholiker av den grunn.

Kald øl er alltid fristende om sommeren i sola, enten til grillmat eller i helgene både hjemme og når man er ute med venner. Av den grunn kan det bli større alkoholinntak om sommeren enn om vinteren.

Det er helt normalt å ta seg et glass øl elr et par glass vin når man er på ferie:) og det kan skje hver dag...

Min samboer er glad i øl og kan gjerne ta seg en på kvelden. Men han gjør det etter at barn er i seng og han er overhodet ikke avhengi! Kan godt gå en mnd mellom hver gang eller han kan ha en 6-pack i seks dager.

Det går kun på at han liker smaken av øl og liker å slappe av foran tvn med en øl på kvelden.

Drikker også sjelden for å bli full..

Jeg syns du overreagerer ja.

Begge tar et par glass vin en gang i uken normalt, og litt oftere på ferie. Kanskje 3-4 dager (1-2 glass vin over flere timer) i uken da. Føler absolutt ikke at jeg har noe alkoholproblem.

Dette handler om at du drikker for å bli drita, fordi du er en hysterisk fjortis, mannen din derimot drikker fordi han syns det er godt, og han drikker ikke mye. Kanskje du skal vokse opp og lære deg å sette pris på en god kald øl, som smaker godt? Eller et glass deilig rødvin. du skjønner, vi voksne, vi tar oss et glass eller to fordi det er godt, ikke fordi vi skal flatfylle slik som deg... er du under 25?

Jeg skjønner deg godt, at du reagerer. Er nok litt som deg selv. Nå skal det nevnes at min mor er alkoholiker og jeg derfor er veldig forsiktig med alkohol selv. Så hver dag med alkohol i 3 uker (eller liknende) hadde jeg og reagert på .Min samboer drikker noen øl i helgne, og ellers når vi griller / lager god mat o.l. Men aldri mer enn kanskje 2 dager i uken...

Tja, hva skal en si. Kanskje du skal spørre ham om hvorfor han drikker såpass mye hver dag i ferien? Og om det er noe problem for ham dersom han skulle klare seg en av disse dagene uten alkohol i det hele tatt. Ikke fordi det er noen grunn men bare for å se hvordan han selv tenker på alkohol den dagen han ikke drikker.

Han drikker jo ikke MYE men for meg og min mann så er det der langt over normalen. Vi drikker svært sjelden bare for å kose oss siden vi har småbarn i hus. Vi vil kose oss med vin sammen og da er det kjipt om bare den ene får drikke fordi den andre må være edru (og ja, jeg mener at minst en i huset må være edru når en har små barn i hus).

Jeg tror ikke du skal være redd for at han blir alkoholiker basert på dette. Han drikker normalt ellers men bare litt mer enn du liker i ferien. Vent noen dager før du nevner det for ham igjen, så han ikke tror du er helt hysterisk ang dette. Jeg selv hadde IKKE likt å ha en mann med promille hver dag i ferien! (ikke nødvendigvis full eller brisen, men promille får man jo!)

Ja, du overreagerer! Slapp av HI! Han drikker ikke hver dag, det er snakk om i ferien og en øl i helgene. Skal love deg han ikke greier å bli full på dette. Han er langt i fra noen alkoholiker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...